Přehled navrhovaných tras silnice R35 v Pardubickém kraji
Aktualizováno 22. dubna 2008 |
|
Celý úsek R35 |
Sedlice - Opatovice |
Opatovice - Zámrsk |
ZÁMRSK - MOHELNICE |
|
Aktuální vedení R35 v úseku Zámrsk - Mohelnice |
|
Nekonečná diskuse nad vedením silnice R35 v úseku Vysoké Mýto - Mohelnice je prakticky minulostí. V únoru 2008 potvrdilo Zastupitelstvo Pardubického kraje na základě komplexní studie firmy Sudop svou
dřívější volbu JIŽNÍ varianty, která byla zapracována ve schváleném Územním plánu VÚC Pardubického kraje (12/2006). Dlouho prosazovaná
SEVERNÍ trasa zůstala v původní verzi návrhu ÚP kraje, stále ale probíhá její hodnocení vlivů na životní prostředí (tzv. proces EIA). Vzhledem k nesouhlasu řady obcí a měst s navrženými variantami se
ještě krátce diskutovaly dvě varianty MEZILEHLÉ trasy, které se měly stát jakýmsi kompromisem.
Varianta JIŽNÍ (konečná)
Odpojuje od navržené stabilizované trasy rychlostní silnice R35 Hradec Králové
- Vysoké Mýto západně před navrženou MÚK Zámrsk a stáčí se výrazně na JV. Vysoké Mýto obchází od JZ a směřuje
na Cerekvici nad Loučnou. Prochází mezi Hrušovou a Cerekvicí, severně nad Litomyšlí a přes Janov směrem na Opatovec,
který obchází jižně. Dědřichov míjí od severu a tunelem prochází Hřebečský val.
Severně od Starého Města se napojuje na trasu SEVERNÍ varianty a pokračuje k Mohelnici.
|
|
|
|
Prověření optimálního koridoru R35 |
Grafické znázornění 14 variant R35 v úseku Zámrsk - Dědřichov u Moravské Třebové, které
jsou součástí multikriteriální studie zaměřené na posouzení optimální varianty. Studie byla zadána firmě SUDOP Pardubickým krajem (podzim 2007).
Celá prezentace je ke stažení ZDE (PowerPoint, 17 MB). Jednotlivé varianty z této studie je možno
stáhnout ZDE (ZIP, 17 MB). FINÁLNÍ VERZI STUDIE je možno stáhnout ZDE (PDF, 3 MB)
|
|
Proces EIA - Posuzování vlivů na ŽP |
|
Následující dva mapové podklady pochází z Posuzování vlivů rychlostní silnice R35 Vysoké Mýto - Staré Město
na životní prostředí, fáze Oznámení, říjen 2006.
|
|
|
|
Řešení jižní varianty R35 dle Memoranda 2006 |
|
V březnu 2006 bylo schváleno Memorandum Ministerstva dopravy a Pardubického kraje o vzájemné
spolupráci při přípravě a realizaci rychlostní silnice R35 v celé délce trasy po území Pardubického kraje a
souvisejících investic na silniční síti. Obě strany tak deklarovaly společný zájem na spolupráci, jejímž cílem
je významné urychlení přípravy i realizace rychlostní silnice R35 v celé délce trasy po území Pardubického kraje.
|
|
|
|
Trasy R35 a průplavu D-O-L v úseku Řetová - Č. Třebová - Rybník |
|
|
|
Úsek severní varianty R35 Sloupnice - Řetová - Česká Třebová - Rybník - Třebovice
patří mezi nejproblematičtější; jak z hlediska technického, tak i ochrany životního prostředí. Na mapě najdete
několik podvariant, které se snaží vyřešit průchod tělesa dálnice tímto složitým územím.
Základní je varianta 2, procházející
oblastí souběžně s tělesem průplavu D-O-L. Právě největší problém je umístění těchto dvou staveb do úzkého údolí
Zacharovce. Proto byla navržena tunelová varianta 3a zkrze kopec Kozlovec (tunel délky 1500 m), která R35
přibližuje Ústí nad Orlicí
a vyhýbá se necitlivému přemostění Lhotky v České Třebové. To si ale ale na druhé straně žádá přemostění Řetové.
Proto byla navržena kompromisní varianta E (při pořizování ÚP VÚC okresu Ústí nad Orlicí, 1999, viz mapka
níže).
V okolí České Třebové je právě nejvíce diskutované přemostění městské části Lhotka variantou 2
a tělesem průplavu DOL. Proti přemostění Lhotky se staví značná část místních obyvatel a proto zastupitelstvo
města v březnu 2003 odhlasovalo podporu alternativní tunelové variantě 3a.
Ta se ale nesetkala s větší podporou ani na kraji, ani na Ministerstvu dopravy, a nyní se s ní již nepočítá (není
zahrnuta v Návrhu ÚP Pardubického kraje).
Na jihu je dalším oříškem průchod obcí Rybník, kde lze negativní dopady stavby jen těžko
minimalizovat. V základní variantě 2 by bylo nutno demolovat řadu rodinných domků, je zde ale veliký odpor
většiny obyvatel vsi. Navrženy byly proto alternativní varianty C5 a C6 (viz mapka níže), které se ale
později ukázaly jako nereálné. |
|
Řetová - alternativní varianta E
Valbek s.r.o 8/1999, pro ÚP VÚC okresu Ústí nad Orlicí
|
Rybník - alternativní varianty C5, C6
Valbek s.r.o 8/1999, pro ÚP VÚC okresu Ústí nad Orlicí
|
|
|