|
|
Stanovisko Ministerstva dopravy k návrhu územního plánu VÚC Pardubického kraje. |
|
MINISTERSTVO DOPRAVY
nábřeží Ludvíka Svobody 12
P. O. BOX 9
110 15 PRAHA 1 |
|
|
Věc: Stanovisko k návrhu územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje
K návrhu územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje Vám zasíláme následující souborné stanovisko Ministerstva dopravy, jako orgánu státní správy ve věcech dopravy.
K návrhu dopravní infrastruktury uvádíme:
Silniční doprava
Z hlediska návrhu rozvoje silniční sítě na území Pardubického kraje je v návrhu ÚP VÚC Pardubického kraje zapracována rychlostní silnice R 35 v úseku Vysoké Mýto - Staré Město v tzv. severní variantě tak, jak byla Zastupitelstvem Pardubického kraje schválena dne 16. června 2005 v souborném stanovisku ke konceptu ÚP VÚC Pardubického kraje k zapracování do návrhu ÚP VÚC.
S vedením trasy koridoru rychlostní silnice R 35 v úseku Vysoké Mýto - Staré město v tzv. severní variantě Ministerstvo dopravy nesouhlasí a požaduje vedení koridoru R 35 v tzv. jižní variantě. O tomto požadavku informoval místopředseda vlády a ministr dopravy hejtmana Pardubického kraje Ing. Rabase dopisem č.j.68/2005-520-UPR/3 ze dne 16. února 2005. Současně o změně stanoviska Ministerstva dopravy informoval ředitel odboru strategie MD Ing. Pavla Kalivodu, vedoucího odboru strategického rozvoje Krajského úřadu Pardubického kraje, jako pořizovatele ÚP VÚC Pardubického kraje. Naše současné stanovisko k vedení koridoru R 35 ve prospěch jižní varianty je neměnné.
V úseku Staré Město - hranice kraje je v návrhu ÚP VÚC koridor silnice R 35 vymezen dle studie R 35 fy Valbek Liberec, kde je koridor R 35 jak pro jižní, tak pro severní variantu shodný. Upozorňujeme však, že v Olomouckém kraji nenavazuje koridor R 35, uvedený ve schváleném ÚP VÚC Jeseníky, na koridor v návrhu ÚP VÚC Pardubického kraje. Koordinace obou koridorů R 35 bude řešena Krajskými úřady Olomouckého a Pardubického kraje za účasti Ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic ČR.
K návrhu rychlostní silnice R 43 blíže uvádíme:
Rychlostní silnice R 43 je další významnou komunikací na území Pardubického kraje. V úseku hranice kraje po křižovatku s rychlostní silnicí R 35 je navržený koridor v souladu se studií R 43 zpracovanou firmou HBH Projekt Brno v r. 2002. Opět upozorňujeme, že dle usnesení vlády č. 741 z 21. července 1999 je rychlostní silnice R 43 uvedena pouze od Brna k Moravské Třebové (Staré Město) - do křižovatky s R 35. S pokračováním rychlostní silnice R 43 severně na Polsko se v uvedeném usnesení neuvažuje. Proti chránění koridoru 1/43 v dvoupruhové variantě nemáme námitek s tím, že taková komunikace bude zmíněna pouze v textové části. Požadujeme, aby naznačené vedení silnice Staré Město - hranice s Polskem nebylo uvedeno ve výkresové části. Žádná výhledová trasa v uvažovaném prostoru nebyla dosud studijně prověřována.
Na výše uvedené rychlostní silnice navazuje síť silnic I. třídy. K jednotlivým silnicím uvádíme:
Silnice 1/2 - v textu je uvedeno, že je navrhováno nové připojení na trasu silnice 1/37 v Pardubicích, a to dle platného územního plánu města v souběhu s železniční tratí. Ve výkrese zveřejněném na internetu je však naznačeno vedení přeložky v jižní poloze a dříve sledovaná severní trasa je zařazena mezi silnice II. tříd (v souladu s návrhem VIII. změn ÚP města Pardubice). Textovou a výkresovou část je nutno uvést do souladu.
Silnice 1/14 - navržený východní obchvat Ústí nad Orlicí je nutno s ohledem na stávající, kapacitně vyhovující průtah považovat spíše za výhledovou územní rezervu.
Silnice 1/34 - nově navrženou přeložku po jižním okraji Svitav je nutno považovat za výhledovou územní rezervu.
Silnice 1/36 - na úsek od napojení na dálnici D 11 po Lázně Bohdaneč byla zpracována studie „Silniční přivaděč 1/36 k dálnici D 11". Přeložky v prostoru Rohovládové Bělé a Volče jsou v souladu s variantou „A" uvedenou ve zmiňované studii.
V úseku Holice - Čestice jsou ve studii prověřeny tři možné varianty vedení nové trasy 1/36.
V návrhu ÚP VÚC je uvedena trasa dle varianty „A".
Železniční doprava
K návrhu nemáme zásadních připomínek. Podrobné vyjádření ke kapitole železniční doprava Vám přímo zaslala Správa železniční dopravní cesty s.o. dopisem zn. 28012/05-OKS ze dne 6.1.2006.
Letecká doprava
Upozorňujeme na odlišnost u některých rozměrů VPD uvedených v návrhu ÚP VÚC. Dle údajů Letecké informační příručky (AIP) jsou jiné následující rozměry VPD (v metrech) u těchto letišť:
- Pardubice - 09-27-2500x75
- Podhořany- 07-25-730x75
- Skuteč- 13-31-878x200, 03-21-568x150
Vodní doprava a vodní cesty
K této části nemáme připomínky. Pouze uvádíme, že v textu by se již neměl objevovat název Ministerstvo dopravy a spojů ČR, ale pouze Ministerstvo dopravy. Nutno opravit.
Závěr:
Ministerstvo dopravy, jako orgán státní správy ve věcech dopravy, nesouhlasí s návrhem územního plánu
velkého územního celku Pardubického kraje, kde je rychlostní silnice R 35 zapracována v tzv. severní variantě a
požaduje zapracovat trasu koridoru rychlostní silnice R 35 v úseku Vysoké Mýto - Staré Město v tzv. jižní variantě.
Ing. Ondřej Jašek
ředitel odboru strategie
|
|
|
|