|
Základní informace o R35
Aktualizováno 8. března 2007 |
|
Obecné informace |
Technické parametry |
Harmonogram výstavby |
|
(Jednání Vlády ČR, únor 2007) Na základě současného stavu schválení územně plánovací
dokumentace, vydaných stanovisek k dokumentaci EIA, resp. nutné doby na její pořízení a vydání stanoviska, potřebných dob na
zpracování DÚR a DSP, na získání územních rozhodnutí a stavebních povolení a zabezpečení výkupu pozemků je možné uvažovat se
zahájením jednotlivých úseků R35 v těchto letech:
2006 - úsek Sedlice - Opatovice (zahájeno, dokončení 12/2009)
2010 - úseky Opatovice - Časy a Časy - Ostrov (dokončení cca 2014)
2011 - úsek Ostrov - Zámrsk (dokončení cca 2015)
2012 - úseky Zámrsk - Opatov, Opatov - St. Město, St. Město - Mohelnice (dokončení cca 2018)
Uvedené termíny jsou předběžné. Skutečné termíny zahájení staveb budou závislé na dotažení schválení územně plánovacích dokumentací,
rychlosti vydávání stanovisek EIA, četnosti odvolávání různých občanských sdružení do správních řízení i rychlosti provádění
majetkoprávního vypořádání pozemků v případě nesouhlasu jejich vlastníků.
Kompletně dokončený úsek R35 Sedlice - Vysoké Mýto - Mohelnice bude nejdříve v roce 2020. |
|
Historie plánování výstavby R35 v úseku Hradec Králové - Mohelnice |
|
Podle předcházejících odhadů měl být úsek R35 Sedlice -
Opatovice vybudován v období X/2006 až X/2009, úseky Opatovice - Časy v období let
2007 až 2010. Další úseky až po roce 2010. Úsek Zámrsk - Staré Město (Mohelnice) měl přijít
na řadu někdy v roce 2014. |
|
Vláda ČR schválila usnesením č. 741/1999 "Návrh rozvoje dopravních sítí
v České republice do r. 2010". Výňatek z tohoto harmonogramu je v následující tabulce.
Z něj např. vyplývá, že obchvat České Třebové (tj.
úsek Dlouhá Třebová - Třebovice) by byl již dnes v provozu. I podle aktualizované verze harmonogramu (viz níže) by na něm
již probíhaly stavební práce. |
|
Harmonogram výstavby rychlostní silnice R35 HK -
Mohelnice v mil. Kč |
Úsek | km | kategorie | 2000 - 2005 | 2006 - 2010 |
Sedlice - Opatovice | 4,2 | R 24,5 | * * * | |
Opatovice - Časy | 12,8 | R 24,5 | * * * | |
Časy - Zámrsk | 20,5 | R 24,5 | | * * * |
Zámrsk - Dlouhá Třebová | 25,0 | R 24,5 | | * * * |
Dlouhá Třebová - Třebovice | 11,0 | R 22,5 | * * * | |
Třebovice - Staré Město | 16,0 | R 24,5 | | * * * |
|
|
V následujícím roce Ředitelství silnic a dálnic aktualizovalo harmonogram výstavby
jednotlivých dálnic a rychlostních silnic do r. 2010 s přihlédnutím k možnostem zahájení jednotlivých staveb podle
stavu přípravy. Prezentován byl mimo jiné v březnu 2001 na konferenci Sdružení pro výstavbu silnic Praha.
Výňatek z tohoto harmonogramu - rozpis výstavby jednotlivých etap R35 - je v následující tabulce. Z něj
je patrné současné zpoždění přípravy a výstavby R35 v Pardubickém kraji, které se zatím nedaří dohnat.
|
|
Harmonogram výstavby rychlostní silnice R35 HK -
Mohelnice v mil. Kč |
Úsek | km | mil. Kč | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 |
2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
2010 | zbývá |
Sedlice - Opatovice | 4,2 | 1455 | | | |
260 | 290 | 650 | 255 | | | |
| |
Opatovice - Časy | 12,8 | 2100 | | | |
| | 200 | 600 | 600 |
700 | | | |
Časy - Ostrov | 13,0 | 1500 | | | |
| | | 200 | 300 |
500 | 500 | | |
Ostrov - Zámrsk | 7,5 | 1700 | | | |
| | | | 300 |
400 | 500 | 500 | |
Zámrsk - Kosořín | 9,0 | 1000 | | | |
| | | | |
100 | 300 | 300 | 300 |
Kosořín - Dl. Třebová | 16,0 | 2000 | | | |
| | | | |
| 300 | 500 | 1200 |
Dl. Třebová - Třebovice | 11,0 | 1300 | | | |
| | 200 | 300 | 400 |
400 | | | |
Třebovice - Staré Město | 16,0 | 2000 | | | |
| | | | |
| | 300 | 1700 |
Staré Město - Mohelnice | 21,0 | 3000 | | | |
| | | | |
| | 300 | 2700 |
Celkem | 110,5 | 16055 | 0 | 0 | 0 | 260 |
290 | 1050 | 1355 | 1600 | 2100 | 1600 |
1900 | 4900 |
|
|
|
|
|
|