Pardubice - Tři miliardy korun, dvacet mostů přes silnice, železniční trať a vlečka a Opatovický kanál. Na náspy, rampy a nájezdy bude podle projektu potřeba 1,3 milionů kubíků zeminy.
Řeč je o budované největší mimoúrovňové křižovatce v České republice. Ta roste nyní u Opatovic. Ve finále má mít tři patra a spojí čtyřpruhem Pardubice, Hradec Králové, dálnici D11 i plánovanou rychlostní silnici R35 směrem k Vysokému Mýtu.
Její velká část se nyní buduje a v provozu by měla být na podzim. Většina řidičů na ni čeká jako na smilování, protože má nahradit současnou nepohodlnou cestu do Hradce a komplikovaný nájezd na dálnici do Prahy.
Jenže zatím je obrovská stavba, která zabírá několik čtverečních kilometrů, pro neznalé řidiče spíš černou můrou. Momentálně se totiž dá uprostřed velkého staveniště i zabloudit.
„Měl jsem vyzvednout věci v Hradci a dostal jsem instrukce, kde sjet, abych nemusel po hlavní silnici a přes celé město. Jenže jsem někde špatně uhnul a motal jsem se v místních komunikacích, kde jsem uhýbal obrovským náklaďákům a nakonec najel na silnici, která najednou skončila a za ní byla měsíční krajina, kde se budovala křižovatka,“ uvedl David Procházka z Chrudimi.
Podobnou zkušenost nemá sám. „I značení, kudy najet na dálnici, není moc jasné. Sám jezdím přes Pohřebačku, ale než bych to známým vysvětloval, radši je, když se zeptají, pošlu přes Bohdaneč,“ uvedl Roman Kratochvíl z Pardubic. |