Vysoké Mýto - Při sporech o to, kudy povedou přivaděče dálnice R35 pro Orlickoústecko, se zdála až dosud jedna věc jistá: napojení Chocně, potažmo Žamberka. Už to ale neplatí. Proti trase namalované projektanty totiž protestují lidé z Vysokého Mýta. Plánované napojení silnice na začátku Mýta při cestě od Holic vadí obyvatelům části zvané Limperka.
„Přivaděč, který naruší obytnou zónu, dvakrát křižuje cyklostezku a přemosťuje trať, přeci není ideální. Jednoznačně si myslím, že silnice by měla minout obydlené části. Dnes už to není žádný technický problém, aby vedla podél stávající železniční trati,“ říká Helena Kejzlarová, radní Vysokého Mýta a také obyvatelka sídliště, kterého by se silnice dotkla.
Podle plánů projektantů by auta jedoucí od Holic odbočovala na první přivaděč pro Orlickoústecko těsně před Vysokým Mýtem. Po silnici ve tvaru S by pak projela kolem Bučkova kopce, napojila se na současnou silnici mezi Mýtem a Chocní a později na plánovaný obchvat Chocně. Jenže právě tato trasa vadí obyvatelům Limperka, a proto prosazují, aby auta od Holic odbočovala dříve a jela k Chocni podél trati po zcela nové a přitom kratší silnici. Podle starosty Mýta Martina Krejzy je ale původní trasa výhodnější. <>i„Pomohla by odvést mimo město část automobilů, které dnes jezdí přes obydlené centrum,“ řekl Krejza.
Město se kvůli protestům proti původní variantě dohodlo s Ředitelstvím silnic a dálnic, aby projektant připravoval obě možné trasy. Konečnou trasu nakonec vybere investor, tedy stát.
Přivaděč mezi Chocní a Vysokým Mýtem by měl vyrůst během šesti až sedmi let. O rok dříve chce stát dokončit R35 z Opatovic nad Labem do Ostrova nedaleko Mýta. |