Ústí nad Orlicí - Podle starostů z okresu Ústí nad Orlicí to je nejrozumnější a nejcelistvější řešení, se kterým dosud někdo přišel. Podle hejtmana zase risk, že region nedostane nakonec ani to nejlevnější napojení na rychlostní silnici R35.
Starostové z okresu Ústí nad Orlicí se totiž dohodli, že budou prosazovat napojení svého regionu na R35 dlouhým silničním obloukem, který překlene téměř celé Orlicko a Třebovsko a jednou ranou s přivaděči vyřeší i obchvaty měst. Dosud navrhované trasy přivaděčů odmítají.
„Rozhodnutí o jižní variantě R35 naše města a obce na severu odřízlo. Amy jsme odpovědní svým vnukům, že tu nebudeme v budoucnu bez dopravního spojení,“ říká starosta Ústí Richard Pešek.
Starostové Ústí, České Třebové a blízkých obcí se během léta několikrát nad možným napojením na dálnici sešli. Silnice, kterou navrhují, má vycházet z plánovaného přivaděče z R35 do Chocně. Odtud by měla pokračovat přes obec Rozsocha po hřebenu nad Libchavami do Ústí nad Orlicí. U města by navázala na zamýšlený obchvat Ústí pod místním letištěm a pokračovala obchvatem Dlouhé Třebové a České Třebové. Na R35 by se vrátila u Opatova.
Podle Peška se na takové variantě přivaděče shodují všichni starostové měst a obcí, kterých se trasa týká.
Orlickoústecko chce spojit s R35 silničním obloukem
V říjnu se k návrhu mají vyjadřovat jednotlivá zastupitelstva zúčastněných sídel.
„Vůbec to není nejlacinější a nejjednodušší varianta, ale na rozdíl od všech českých projektů, které jsou kvůli námitkám o nedostatku peněz nekoncepční, je tohle řešení velmi koncepční,“ tvrdí Pešek.
Hejtman kraje Ivo Toman je ale k takovým plánům skeptický. „Na všechny apeluji, abychom byli rozumní. Pokud budeme chtít řešení, které je náročné na realizaci, nebude nás v Praze nikdo brát vážně,“ uvedl.
Podle něj je nejjednodušší a nejrychlejší vést jako hlavní přivaděč do regionu silnici od Litomyšle mezi Ústí nad Orlicí a Českou Třebovou. |