Česká Třebová - Auta z rychlostní silnice R35 by mohla v budoucnu přijíždět na Orlickoústecko tunelem. I takovou variantu kreslí projektanti přivaděčů plánované dálnice. Zástupci měst a obcí, kterých se přivaděč týká, se v úterý sešli k jednání nad možnými trasami přivaděčů na krajském úřadě. Nad silnicí do Ústí nad Orlicí a České Třebové se inženýři zapotí asi nejvíce.
"Ze čtyř studií je nejproblematičtější přivaděč do oblasti Ústí nad Orlicí a České Třebové," řekl místostarosta Ústí Luboš Bäuchel. Při řešení žádné z dalších tras přivaděčů se totiž neobjevuje tolik připomínek. Bez větších potíží jsou jednání o přivaděči k Lanškrounu a Moravské Třebové, k Žamberku nebo napojení obchvatu Opatova.
Tunel navrhla projekční firma Aurs jako jednu z možností, jak napojit přivaděč na silnici první třídy v České Třebové a ušetřit tak sousední obec Dlouhá Třebová. Přivaděč by díky krátkému tunelu končil na katastru České Třebové. Technicky náročné řešení by ale stavbu prodražilo. "Teď ovšem nemá cenu bavit se o penězích. Nejprve se musíme na něčem shodnout," říká k tomu starosta České Třebové Jaroslav Zedník.
Českou Třebovou zaskočilo, že projektanti neřeší zároveň s přivaděčem také obchvat města. "Ten je pro nás zásadní. Návrh ho řeší, ale až v další etapě. My si přejeme spojení obou staveb v jedné akci," říká Zedník. Projektanti nadále rozvíjejí myšlenku napojit Orlickoústecko úpravou třech stávajících silnic namísto jednoho čtyřproudého přivaděče. Ústí to odmítá. "Na to nemůžeme přistoupit. Prosazujeme přivaděč mezi Ústí a Českou Třebovou," Bäuchel. |