Česká Třebová - Ne jeden nový a víceproudový silniční přivaděč ale tři opravené současné silnice přes kopce. Takové napojení na rychlostní silnici R35 může dostat Ústí nad Orlicí a Česká Třebové.
O tomto způsobu napojení Orlickoústecka včera diskutovali zástupci Ústí nad Orlicí, České Třebové a Dlouhé Třebové s projektanty přivaděčů na rychlostní silnici. Česká a Dlouhá Třebová odmítají původní návrh, podle kterého měla doprava z České Třebové zdlouhavě projíždět dvěma souběžnými cestami vedoucími zástavbou nejprve z jihu na sever a pak ze severu na jih. "Všichni jsme se shodli, že takový přivaděč nám zcela nevyhovuje," říká starosta České Třebové Jaroslav Zedník.
Podle nového návrhu projektantů by dopravu mezi ústecko-třebovskou aglomerací a Litomyšlí neodváděla jedna nová silnice, ale tři rozšířené stávající silnice s novými předjížděcími pruhy v kopcích. Šlo by o úpravu silnic, které vedou ze všech tří sídel přes kopce na Litomyšl. Pro dopravu z Ústí nad Orlicí by to ale znamenalo jezdit přes strmý vrch Andrlův chlum. Podle místostarosty Ústí Luboše Bäuchela je to nesmysl. "Přes Andrlův chlum by se případné kamiony vůbec nemohly dostat," říká Bäuchel.
Podle starosty Dlouhé Třebové Jaroslava Kašpara by naopak stávající silnici z obce přes lesy projektanti využít mohli. "Za sebe si myslím, že by to bylo přijatelné," říká Kašpar. |