Pardubice - Potvrzeno. Silnice R35 z východních Čech na Moravu povede definitivně jihem. Navrženou trasu včera schválili zastupitelé Pardubického kraje. Pro kraj to znamená, že nyní může začít s přípravami výstavby.
"Definitivně jsme tak potvrdili trasu tolik diskutované silnice. Nyní budeme jednat s vedením ministerstva dopravy a Ředitelstvím silnic a dálnic o přípravách komunikace v celé své trase. Podstatný je pro nás také harmonogram investic, které se stavbou silnice souvisí," řekl vicehejtman Pardubického kraje Roman Línek.
Politici musejí ještě dořešit trasy přivaděčů, které umožní lidem z Orlickoústecka najet na novou dálnici.
"Garantuji, že přivaděče investor bere vážně. Do konce příštího roku je prostor, abychom trasu přivaděčů našli," uvedl nový hejtman kraje Ivo Toman.
"Jedná se především o připojení Chocně a Žamberka, Ústí nad Orlicí a České Třebové a také Lanškrouna. Tyto přivaděče jsou zmíněny i v memorandu, které zavazuje ministerstvo dopravy navazující stavby realizovat," řekl Toman.
Silnice od Opatovic k Mohelnici včetně přivaděčů má stát padesát až sto miliard korun. Ty kraji již na podzim loňského roku přislíbil ministr dopravy. Samotná stavba by mohla být zahájena v roce 2010. Když vše půjde tak, jak má, po nové komunikaci se první řidiči projedou v roce 2016.
O trasu silnice R35 se vedly spory již řadu let. Problémový byl úsek mezi Vysokým Mýtem a Mohelnicí. Zejména ODS prosazovala severní variantu, která by pomohla městům na Orlickoústecku. Krajští zastupitelé v prosinci 2006 však nakonec schválili jižní trasu a získali za to slib vlády, že zaplatí stavbu přivaděčů na Orlickoústecko.
Radní ale vzápětí jižní trasu zpochybnili. Kvůli neustálému zpochybňování jižní varianty dokonce vláda na podzim loňského roku silnici vyškrtla z plánu dopravních staveb. Krajští radní vzápětí slíbili, že do jara bude trasa definitivně schválena. |