<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Začíná boj o napojení Ústecka
Mladá fronta DNESVydáno 26. ledna 2008
 
DÁLNICE SE BLÍŽÍ
Politici tvrdí, že dálnice na východ může stát už v roce 2016. Zatím je ale nejisté, zda ve stejný rok bude hotovo i napojení na dálnici pro řidiče z okresu Ústí nad Orlicí

Pardubice
- I když se zastupitelé Pardubického kraje konečně shodli na tom, že trasa nové silnice R35 povede jihem kolem Litomyšle, čeká je další těžký úkol. Rychle naplánovat a schválit trasu tří dálničních přivaděčů na Orlickoústecko, Lanškrounsko a Choceňsko. Existuje totiž riziko, že dálnice bude hotová v roce 2016, ale z Orlickoústecka k ní nepovede žádná pořádná silnice. Stavbu nové dálnice by mohl stát zahájit už v roce 2010. „Naším cílem je, aby přivaděče byly součástí výstavby R35,“ dodal Toman.

Stihnou to ale?
Starosta České Třebové Jaroslav Zedník očekává s vytyčením trasy potíže.

„Začne těžké vyjednávání, kudy půjdou přivaděče do našeho regionu. Při řešení severní varianty tady nátlakové skupiny dělaly velké problémy, a když se podíváme, jak jsou navržené přivaděče, můžeme očekávat, že budeme znovu bojovat," řekl Zedník. Naopak Toman tvrdí, že s projednáním zmíněné trasy nebude velký problém, protože místní lidé požadují, aby do této lokality silnice vedla.

„Od mimoúrovňové křižovatky v Zámrsku u Vysokého Mýta by měl vzniknout nový přivaděč směrem na Choceň a na Žamberk, který by řešil obchvat Chocně. Dále bychom měli zmodernizovat krajskou silnici směrem do Žamberka,“ vysvětlil Toman.

Přivaděč od Litomyšle k České Třebové a Ústí nad Orlicí spojí silnici s aglomerací, kde žije 50 tisíc lidí. „Tam by šlo o úplně novou zhruba desetikilometrovou silnici. Ještě se budeme bavit, jestli by to byl dvoupruh, třípruh nebo čtyřpruh,“ řekl náměstek. Starosta Sloupnice Jiří Černý, který bojoval proti severní trase silnice R35, je spokojený. „Takhle by se nám to líbilo. Kdyby však přivaděč chtěli táhnout přes Andrlák, nebylo by to pro terén nejlepší. Nebyli bychom také nadšeni, kdyby ho chtěli táhnout přes Sloupnici,“ řekl Černý.

Třetí přivaděč chce kraj postavit z Opatova směrem na Lanškroun. „V tuto chvíli se již pracuje na novém obchvatu obce Opatov. Dále je třeba zmodernizovat současnou silnici první třídy číslo 43 směrem do Lanškrouna,“ dodal Toman.

Základní trasa, kudy by přivaděče měly vést, je nyní již daná. „Kraj teď řeší s majiteli pozemků, jestli silnice povede dvě stě metrů doleva nebo doprava,“ řekla tisková mluvčí Pardubického kraje Kateřina Nohavová. Existuje ještě riziko, že stavbu dálnice i přivaděčů zbrzdí vlastníci pozemků, po kterých má silnice vést. „Když dosáhneme plné rozestavěnosti v roce 2013, tak s plným uváděním do provozu by kritické území mezi Pardubicemi a Mohelnicí mohlo jezdit v roce 2016. Ale stavba se může zdržet. Třeba se nějaký úsek nepovede z toho důvodu, že se tam objeví Havránková,“ říká generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík s narážklou na farmářku, která zablokovala dostavbu dálnice D11.

***

* Plánované přivaděče 1. Z Vysokého Mýta do Chocně Do Chocně povede od mimoúrovňové křižovatky v Zámrsku nová silnice a obchvat Chocně. Z Chocně do Žamberka je třeba modernizovat krajskou silnici. 2. Z Litomyšle k České Třebové a Ústí nad Orlicí Deset kilometrů nové silnice 3. Z Opatova do Lanškrouna. Buduje se nový obchvat Opatovem. Je třeba zmodernizovat silnici první třídy do Lanškrouna.
 
- mij, fil -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010