Ředitelství
silnic a dálnic ČR Praha |
Vyhodnocení
variant rychlostní silnice R35 a dopravní prognóza byla zpracována
na dopravně inženýrském softwaru PTV VISION pro modelování a zatěžování
sítí dopravních komunikací a dopravní prognózu. Pro demografický
vývoj byla uvažována nulová varianta – stav roku 2000. Všechny
přeshraniční vztahy nákladní dopravy ve střední variantě prognózy
byly přenásobeny růstovými koeficienty: -
2,72 pro rok 2017 -
3,46 pro rok 2022 -
4,30 pro rok 2027 Pro osobní dopravu byla vypočtena váhová kritéria pro vztahy s okolními zeměmi
Základní
variantou je tzv. současný stav, tedy rok 2000, pro který existují sčítání
na hraničních přechodech a sčítání na silniční a dálniční
síti. Pro výhledové časové horizonty let 2017, 2022 a 2027 byla
vytvořena výhledová komunikační síť odpovídající danému roku.
Byla vytvořena jedna varianta současného stavu (rok 2000), 12 aktivních
výhledových variant a 3 nulové aktivní varianty. Celkem tedy bylo
vytvořeno 16 variant dopravního zatížení. Vyhodnocení
analýzy variant při realizaci rychlostní silnice R35 (výběr
hlavních tří): 1)
Dle varianty 2 (Severní) dojde k poklesu dopravního
výkonu na silnicích I. třídy na 50 % vozkm a 42 % vozhod
hodnot nulové varianty, na silnicích II. třídy na 65 % vozkm a 64 %
vozhod, na silnicích III. tříd na 68 % vozkm a 68 % vozhod. Celkem
dopravní výkon vzroste o 38 % vozkm při poklesu o 3 % vozhod vzhledem
k nulové variantě. 2)
Dle varianty 3 (Mezilehlá) dojde k poklesu dopravního
výkonu na silnicích I. třídy na 50 % vozkm a 41 % vozhod hodnot
nulové varianty, na silnicích II. třídy na 67 % vozkm a 67 % vozhod,
na silnicích III. tříd na 80 % vozkm a 79 % vozhod. Celkem dopravní
výkon vzroste o 37 % vozkm při poklesu o 4 % vozhod vzhledem k nulové
variantě. 3)
Dle varianty 4 (Jižní) dojde k poklesu dopravního
výkonu na silnicích I. třídy na 45 % vozkm a 37 % vozhod
hodnot nulové varianty, na silnicích II. třídy na 74 % vozkm a 71 %
vozhod, na silnicích III. tříd na 82 % vozkm a 82 % vozhod.
Celkem dopravní výkon vzroste o 37 % vozkm při poklesu o 5 % vozhod
vzhledem k nulové variantě. Pokles
výkonu je Celkový
dopravní výkon na analyzované síti vzroste o 37-38 % vozokm při
poklesu o 3-5 % vozohodin. ***************************************************************** |