Stanovisko Ministerstva dopravy k návrhu územního plánu VÚC Pardubického kraje.
 
MINISTERSTVO DOPRAVY
nábřeží Ludvíka Svobody 12
P. O. BOX 9
110 15 PRAHA 1
 
 
Věc: Stanovisko k návrhu územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje

   K návrhu územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje Vám zasíláme následující souborné stanovisko Ministerstva dopravy, jako orgánu státní správy ve věcech dopravy.

   K návrhu dopravní infrastruktury uvádíme:

Silniční doprava

   Z hlediska návrhu rozvoje silniční sítě na území Pardubického kraje je v návrhu ÚP VÚC Pardubického kraje zapracována rychlostní silnice R 35 v úseku Vysoké Mýto - Staré Město v tzv. severní variantě tak, jak byla Zastupitelstvem Pardubického kraje schválena dne 16. června 2005 v souborném stanovisku ke konceptu ÚP VÚC Pardubického kraje k zapracování do návrhu ÚP VÚC.

   S vedením trasy koridoru rychlostní silnice R 35 v úseku Vysoké Mýto - Staré město v tzv. severní variantě Ministerstvo dopravy nesouhlasí a požaduje vedení koridoru R 35 v tzv. jižní variantě. O tomto požadavku informoval místopředseda vlády a ministr dopravy hejtmana Pardubického kraje Ing. Rabase dopisem č.j.68/2005-520-UPR/3 ze dne 16. února 2005. Současně o změně stanoviska Ministerstva dopravy informoval ředitel odboru strategie MD Ing. Pavla Kalivodu, vedoucího odboru strategického rozvoje Krajského úřadu Pardubického kraje, jako pořizovatele ÚP VÚC Pardubického kraje. Naše současné stanovisko k vedení koridoru R 35 ve prospěch jižní varianty je neměnné.
   V úseku Staré Město - hranice kraje je v návrhu ÚP VÚC koridor silnice R 35 vymezen dle studie R 35 fy Valbek Liberec, kde je koridor R 35 jak pro jižní, tak pro severní variantu shodný. Upozorňujeme však, že v Olomouckém kraji nenavazuje koridor R 35, uvedený ve schváleném ÚP VÚC Jeseníky, na koridor v návrhu ÚP VÚC Pardubického kraje. Koordinace obou koridorů R 35 bude řešena Krajskými úřady Olomouckého a Pardubického kraje za účasti Ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic ČR.

K návrhu rychlostní silnice R 43 blíže uvádíme:
   Rychlostní silnice R 43 je další významnou komunikací na území Pardubického kraje. V úseku hranice kraje po křižovatku s rychlostní silnicí R 35 je navržený koridor v souladu se studií R 43 zpracovanou firmou HBH Projekt Brno v r. 2002. Opět upozorňujeme, že dle usnesení vlády č. 741 z 21. července 1999 je rychlostní silnice R 43 uvedena pouze od Brna k Moravské Třebové (Staré Město) - do křižovatky s R 35. S pokračováním rychlostní silnice R 43 severně na Polsko se v uvedeném usnesení neuvažuje. Proti chránění koridoru 1/43 v dvoupruhové variantě nemáme námitek s tím, že taková komunikace bude zmíněna pouze v textové části. Požadujeme, aby naznačené vedení silnice Staré Město - hranice s Polskem nebylo uvedeno ve výkresové části. Žádná výhledová trasa v uvažovaném prostoru nebyla dosud studijně prověřována.

   Na výše uvedené rychlostní silnice navazuje síť silnic I. třídy. K jednotlivým silnicím uvádíme:

Silnice 1/2 - v textu je uvedeno, že je navrhováno nové připojení na trasu silnice 1/37 v Pardubicích, a to dle platného územního plánu města v souběhu s železniční tratí. Ve výkrese zveřejněném na internetu je však naznačeno vedení přeložky v jižní poloze a dříve sledovaná severní trasa je zařazena mezi silnice II. tříd (v souladu s návrhem VIII. změn ÚP města Pardubice). Textovou a výkresovou část je nutno uvést do souladu.

Silnice 1/14 - navržený východní obchvat Ústí nad Orlicí je nutno s ohledem na stávající, kapacitně vyhovující průtah považovat spíše za výhledovou územní rezervu.

Silnice 1/34 - nově navrženou přeložku po jižním okraji Svitav je nutno považovat za výhledovou územní rezervu.

Silnice 1/36 - na úsek od napojení na dálnici D 11 po Lázně Bohdaneč byla zpracována studie „Silniční přivaděč 1/36 k dálnici D 11". Přeložky v prostoru Rohovládové Bělé a Volče jsou v souladu s variantou „A" uvedenou ve zmiňované studii.
V úseku Holice - Čestice jsou ve studii prověřeny tři možné varianty vedení nové trasy 1/36.
V návrhu ÚP VÚC je uvedena trasa dle varianty „A".

Železniční doprava

   K návrhu nemáme zásadních připomínek. Podrobné vyjádření ke kapitole železniční doprava Vám přímo zaslala Správa železniční dopravní cesty s.o. dopisem zn. 28012/05-OKS ze dne 6.1.2006.

Letecká doprava

   Upozorňujeme na odlišnost u některých rozměrů VPD uvedených v návrhu ÚP VÚC. Dle údajů Letecké informační příručky (AIP) jsou jiné následující rozměry VPD (v metrech) u těchto letišť:
   - Pardubice - 09-27-2500x75
   - Podhořany- 07-25-730x75
   - Skuteč- 13-31-878x200, 03-21-568x150

Vodní doprava a vodní cesty

   K této části nemáme připomínky. Pouze uvádíme, že v textu by se již neměl objevovat název Ministerstvo dopravy a spojů ČR, ale pouze Ministerstvo dopravy. Nutno opravit.

Závěr:

   Ministerstvo dopravy, jako orgán státní správy ve věcech dopravy, nesouhlasí s návrhem územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje, kde je rychlostní silnice R 35 zapracována v tzv. severní variantě a požaduje zapracovat trasu koridoru rychlostní silnice R 35 v úseku Vysoké Mýto - Staré Město v tzv. jižní variantě.

Ing. Ondřej Jašek
ředitel odboru strategie

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010