<- Novější článekPředchozí článek ->
 
2012: pohodlně do Hradce
Mladá fronta DNESVydáno 26. listopadu 2009
 
JEŠTĚ DVA ROKY S OBJÍŽĎKAMI. Uzavírka hlavního tahu z Pardubic do Hradce Králové, která končí zítra, nebyla na Hradubické silnici poslední. Ještě se tu bude stavět. Do tří let silničáři rozšíří cestu na čtyřpruh v celém úseku.

Pardubice - Od zítřka budou řidiči mezi Hradcem a Pardubicemi cestovat zase o něco pohodlněji. Od Hrobic a Opatovic přivede řidiče k obří opatovické křižovatce čtyřproudá Hradubická silnice. A do tří let by se měla Hradubická rozšířit na čtyřpruh v celém úseku. „Máme na to osmadvacet měsíců, v roce 2012 by měl být čtyřpruh hotov,“ řekl ředitel pardubické Správy Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr.
Silničáři počítají i s problematickým místem na trase, o které se i nadále soudí bývalý starosta Opatovic nad Labem Jan Tikal. Blokuje v Opatovicích pozemek o velikosti obýváku, který nechce na stavbu silnice prodat. Případ nyní leží u Vrchního soudu v Praze.
Dopravní experti i odborné studie ukazují, jak bude rozšíření silnice potřebné. Už nyní po ní denně projede kolem dvaadvaceti tisíc aut. Jan Tikal vzkázal, že pokud bude po silnici jezdit třicet tisíc aut, pozemku se vzdá. „Až dokončí víceúrovňovou křižovatku, bude to zatěžkávací zkouška. Ale jakmile se dostaví dálnice, myslím, že auta tam ve velké míře přestanou jezdit,“ říká jednaosmdesátiletý důchodce Tikal.

Silničáři jsou i nadále připraveni s ním jednat.
„Snad bude dopravní zácpa v obci dostatečně velký argument i pro pana Tikala, aby přestal bránit svůj pozemek,“ řekl starosta Opatovic nad Labem Pavel Kohout. Silničáři mají v ruce i stavební povolení na křižovatku U Trojice, věčný dopravní špunt Pardubic. Co nemají, jsou peníze na stavbu. „Stavbu bychom mohli jinak spustit, máme vykoupené pozemky a připravenou dokumentaci,“ řekl Vebr z Ředitelství silnic a dálnic.
Silničářům se podařilo letos v říjnu získat stavební povolení i nezbytné výjimky od Drážní inspekce. Nová křižovatka by totiž jednak zasahovala do jejich pozemků, ale i do ochranného pásma Českých drah. „Získat stavební povolení nebylo v tomto případě vůbec lehké. Je samozřejmě možné stavební povolení prodloužit,“ řekl Bohumil Salaba z krajského odboru dopravy. Platnost stavebního povolení je podle zákona dva roky.
Peníze se naopak našly na třetí patro opatovické křižovatky. Vrchní část, kterou bude rychlostní silnice R35 a umožní napojení na budoucí silnici R 35 směrem na Vysoké Mýto, začnou stavební dělníci stavět v druhé polovině příštího roku. Kromě třetího patra obří křižovatky se budou dodělávat sadové úpravy ve svazích v jejím okolí. Provozu už se však dokončovací práce nedotknou. „Chtěli jsme křižovatku co nejrychleji dát řidičům k užívání. Kompletní úpravy budou hotové příští rok v červnu, řidiče už dokončovací práce nijak neomezí,“ řekl Vebr.
Přízemí obří silniční stavby, tedy silnice mezi Pardubicemi a Hradcem Králové, plus kruhový objezd jako druhé patro mimoúrovňové křižovatky přijdou na 1,7 miliard korun. Třetí patro, budoucí rychlostní komunikace R 35, které se bude klenout nad nimi, cenu zaokrouhlí na tři miliardy korun.

Foto popis| TLAČENICE. Přestože spousta řidičů včera cestu mezi Pardubicemi a Hradcem po hlavním tahu vynechala, v dopravních špičkách se tudy plynule projet nedalo. Na některých místech čekali řidiči ve frontách.
 
- Stanislava Králová -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010