<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Města se těší na dálnici
Mladá fronta DNESVydáno 04. dubna 2008
 
Pardubice - Díky plánované výstavbě dálnice R35 se výrazně změní silniční síť Pardubického kraje. Vedle čtyřproudové cesty totiž v regionu přibudou obchvaty měst i dálniční přivaděče.

Na největší změny se musí připravit lidé z bývalého okresu Ústí nad Orlicí. „V deklaraci k výstavbě R35, kterou jsme dnes podepsali se zástupci státu, je i dodatek o výstavbě přivaděčů směrem na Orlickoústecko, Lanškrounsko a Choceňsko. Nechybí ani příslib obchvatu Ústí nad Orlicí a České Třebové,“ řekl včera vicehejtman Pardubického kraje Roman Línek.

Ten věří, že stát své sliby dodrží a že tak všechny silnice budou stát včas. „Na nás je, abychom do konce roku 2009 změnili územní plán kraje, ve kterém budou zaneseny všechny nové silnice,“ uvedl Línek.

Na stavbu přivaděčů budou bedlivě dohlížet i starostové měst, která by díky nim získala spojení na novou dálnici. „Přivaděč je pro Ústí nad Orlicí naprostou nezbytností. Budeme tvrdě bazírovat na tom, aby do města vedla od dálnice čtyřproudová silnice. Kdyby tomu tak nebylo, z Ústí by se brzo mohlo stát město duchů. Dojíždět na dálnici dvacet kilometrů po nějakých okreskách není ve 21. století vůbec možné,“ řekl starosta Ústí nad Orlicí Richard Pešek.

Podobně mluví i šéf lanškrounské radnice Martin Košťál. Pro jeho město je prý navíc klíčové, aby přivaděče byly postaveny dříve než samotná rychlostní silnice. „Pokud by byla první dálnice, městu reálně hrozí, že dopravně zkolabuje. Zvýšil by se totiž dramaticky provoz na silnici I/43, která vede do Polska. Také chceme, aby přivaděč k dálnici začínal hned u našeho města a ne až u Opatova,“ řekl starosta Košťál.

Ten také stále není úplně přesvědčen, že R35 bude vůbec někdy stát. „Doufám, že se dožiju toho, že se po nové rychlostní silnici jednou projedu. I když po dnešním podepsání deklarace tomu věřím zase o něco více. Přesto budeme stále za včasnou stavbu přivaděčů bojovat,“ dodal Košťál.

Radní Ústí a České Třebové navíc připomínají, že se jejich města výhledově neobejdou bez obchvatů. Podle starosty České Třebové Jaroslava Zedníka nelze obchvat města od stavby přivaděče R35 oddělovat. „Řešení přivaděče, obchvatu a dopravní situace ve městě na sebe musí navazovat, abychom si nevytvořili ještě větší problémy,“ říká Zedník.

Podle hejtmana Pardubického kraje stát na řešení obchvatů měst nezapomene. „Obchvaty jsou v územních plánech i v plánu Ředitelství silnic a dálnic. Až se domluvíme, kudy povede přivaděč, budeme s ředitelstvím jednat o tom, co se kdy postaví. Přivaděče bych ale viděl v první linii,“ řekl Ivo Toman.

***

* Přivaděče k R35 Které silnice stát slíbil vybudovat 1. Z Vysokého Mýta do Chocně Do Chocně povede od mimoúrovňové křižovatky v Zámrsku nová silnice a obchvat Chocně. Z Chocně do Žamberka je třeba modernizovat krajskou silnici. Proti přivaděči už protestují obyvatelé Dlouhoňovic, kteří sepsali petici. 2. Z Litomyšle k České Třebové Směrem od Litomyšle k Ústí nad Orlicí povede nová deset kilometrů dlouhá silnice. O její trase nyní politici stále jednají. 3. Z Opatova do Lanškrouna Buduje se nový obchvat Opatovem. Je třeba zmodernizovat silnici první třídy do Lanškrouna.
 
- Milan Zlínský -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010