<- Novější článekPředchozí článek ->
 
„Nezapomeňte na obchvaty!“
Mladá fronta DNESVydáno 01. dubna 2008
 
Napojení na R35 potřebujeme, ale hlavní je odvést dopravu z měst, říkají lidé z Orlickoústecka

Česká Třebová - Zatímco starostové bojují o novou silnici, lidé se chtějí zbavit té stávající.

Vedení měst Ústí nad Orlicí a České Třebové se teď usilovně snaží, aby jim stát a Ředitelství silnic a dálnic zajistily kvalitní napojení na novou silnici R35. Z měst se ale ozývají hlasy, že Orlickoústecko nejvíce trápí doprava na silnici, která už existuje: na I/14.

„Pro obě města je nezbytné co nejrychlejší prosazení obchvatu stávající silnice I/14,“ říká českotřebovský zastupitel Martin Netolický. Podle něj by se měly obchvaty začít stavět zároveň nebo dokonce dříve než přivaděče na pětatřicítku.

„Dopravní situace uvnitř České Třebové a Ústí nad Orlicí je již řadu let neúnosná především pro obyvatele, kteří bydlí v bezprostřední blízkosti průtahu,“ tvrdí Netolický.

Potvrzuje to i Gabriela Sýkorová z České Třebové, která vedle silnice bydlí. „Doprava na hlavní silnici nás opravdu pálí. Máme malé děti a bojím se, aby se jim něco nestalo,“ řekla před časem Sýkorová.

Městy projede více než deset tisíc aut denně. Zatímco Ústím nad Orlicí projedou po široké a z části až čtyřproudé silnici, Českou Třebovou prochází jen dvouproudá a velmi členitá cesta. Starosta Ústí Richard Pešek nemluví o obchvatu města jako nezbytnosti, čtyřproudovou silnici I/14 ale považuje za nutnou. „Čtyřpruh bychom si představovali i mezi Ústím nad Orlicí a Českou Třebovou. A do budoucna i obchvat Ústí,“ říká Pešek.

Podle starosty České Třebové Jaroslava Zedníka nelze obchvat města od stavby přivaděče R35 oddělovat. „Řešení přivaděče, obchvatu a dopravní situace ve městě na sebe musí navazovat, abychom si nevytvořili ještě větší problémy,“ říká Zedník.

Podle hejtmana Pardubického kraje stát na řešení obchvatů měst nezapomene. „Obchvaty jsou v územních plánech i v plánu Ředitelství silnic a dálnic. Až se domluvíme, kudy povede přivaděč, budeme s Ředitelstvím jednat o tom, co se kdy postaví. Přivaděče bych ale viděl v první linii,“ řekl Ivo Toman.

Vedoucí krajské správy Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr připomíná, že stát přislíbil stavbu obchvatů spolu se stavbou silnice R35. „Jestli se ale budou stavět dříve než R35, nebo obráceně, to vám nikdo nepoví. Připravovat se budou současně,“ říká Vebr.

Sám je ale za nejdůležitější stavbu nepovažuje. „Důležité je postavit hlavní trasu, vyhnout se Vysokému Mýtu, Litomyšli, a zajistit tak napojení severní Moravy, které bude i náhradní trasou kromě D1,“ uvedl Vebr.

Obchvat České Třebové by měl vést východně kolem města přibližně v trase dříve uvažované severní varianty R35. Obchvat Ústí nad Orlicí objíždí město také z východu v blízkosti místního letiště.

„Řešení přivaděče, obchvatu a dopravy ve městě na sebe musejí navazovat, aby nevznikly větší problémy.“

Jaroslav Zedník, starosta České Třebové
 
- Martin Filip -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010