<- Novější článekPředchozí článek ->
 
R35, bouře ve sklenici vody
Svitavský deníkVydáno 26. října 2007
 
SVITAVY - „Rychlostní silnice R35 je prioritou i nadále bez ohledu na to, že Pardubický kraj nemá hotový územní plán. Komunikace nebyla zařazena na seznam staveb do roku 2013, protože nebyla jasná trasa. Ale v každém případě celou trasu R35 z Hradce Králové do Mohelnice by se stejně nestihlo postavit za tak krátkou dobu. Panika je zbytečná,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Ministerstvo pustí sto milionů
Poté, co před týdnem přijeli do Prahy na ministerstvo s prosíkem krajští politici, se peníze přece jen najdou. „Bude uvolněno prvních 100 milionů korun na přípravné práce,“ řekl náměstek ministra dopravy Jiří Hodač.

A peníze budou, jak ministerští úředníci tiše dodávají bez ohledu na to, jestli dá Pardubický kraj nakonec přednost severní, či jižní variantě. Pravdou však je, že vedení Pardubického kraje se ocitlo se svou severní, preferovanou trasou, prakticky osamocené. Ministerstvo dopravy i životního prostředí, stejně jako ekologové, se vyjádřili pro jižní trasu kopírující stávající státovku kolem Svitav a Moravské Třebové. I odpor obyvatel postižených jižní variantou je méně hlasitý než českotřebovských „husitů“.

Houževnatý Toman hájí sever
Ovšem krajský radní za dopravu Ivo Toman, houževnatě propagující severní trasu, se nevzdává. Na posledním zasedání krajského zastupitelstva prosadil prodloužení termínu na posouzení severní varianty. Vše rozhodne „nezávislá“ studie expertů. Kraj ji kraj nechal vypracovat a hotová bude v nejbližších týdnech.V únoru by pak kraj měl podle výsledků studie předložit ministerstvu konečné rozhodnutí.

Radní Litomyšle souhlasí s územním plánem Pardubického kraje schváleného na sklonku roku 2006 s trasou vedenou mezi obcemi Sedliště a Bohuňovice. “Toto místo je pro náš kraj asi nejbolestivější s ohledem na obyvatele uvedených obcí. V těchto dnech se prověřuje možnost zaústění tohoto úseku do nového tunelu tak, aby byl negativní dopad na zmíněnou lokalitu co nejmenší. Mám na mysli smog a hluk padající do obce Sedliště, která je v hlubokém údolí,“ sdělil k problematice rychlostní komunikace starosta Litomyšle Michal Kortyš. Pokud to bude technicky proveditelné, předají radní podklady zpracovateli optimální trasy, tedy firmě Sudop Praha, pro projednání s investorem R35. Obyvatelé Litomyšle věří, že se konečně dočkají obchvatu města, který uleví přetížené komunikaci první třídy číslo 35, která vede jen kousek od historického jádra.
 
- Kamil Dubský -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010