<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Vláda vyděsila místní politiky
Mladá fronta DNESVydáno 11. října 2007
 
BOJ O R35 Krajští politici doufají, že spory o trasu dálnice na Moravu její výstavbu nijak nezpozdí, opozice je naopak přesvědčena, že vedení kraje promrhalo několik let

Pardubice
- Co nyní dělají krajští radní po té, co jim vláda hodila pod nohy plány na stavbu silnice R 35?

Snaží se to napravit. Telefonují politikům v Praze, píšou dopisy, jednají mezi sebou. Ale všechno je to nejspíš k ničemu. Vláda totiž dala silnici R 35 k ledu proto, že krajští politici nebyli za sedm let schopni schválit v územním plánu její definitivní trasu mezi Zámrskem a Moravskou Třebovou. Od kraje tak chce jediné: schválit územní plán s jasnou trasou čtyřproudé silnice na Moravu. Radní Pardubického kraje Ivo Toman tvrdí, že se situace zbytečně zdramatizovala. „Dopisem jsme s vicehejtmanem Línkem oslovili ministra dopravy Řebíčka. Prosíme ho o schůzku, chceme to vyjasnit. V harmonogramu, který vláda schválila, se měly objevit minimálně první dva úseky z Opatovic do Časů a do Ostrova, které se dají do sedmi let postavit,“ řekl.

Vláda: Vyškrtnutí je jen zdánlivé
Ovšem vláda nechce dát peníze na silnici R 35, dokud nebude schválena celá její trasa. „Vláda silnici R35 vyškrtla z plánu jen zdánlivě. Stále patří mezi priority politiků. Problém je neschválený územní plán, spory jižní, severní trasa. To je pro nás důležité. Pokud nevíme, kudy povede, nemůžeme to uvést do harmonogramu. Jsme však připraveni plán operativně změnit,“ uvedl tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Vicehejtman Pardubického kraje Roman Línek přesto chce vyjednávat. „O víkendu chci jednat na Velké pardubické s premiérem Topolánkem,“ řekl Línek.

Příští týden si pohovoří s náměstkem ministra dopravy pro infrastrukturu Jiřím Hodačem a podle svých slov v krátké době osloví i místopředsedu vlády a ministra pro místní rozvoj Jiřího Čunka a ministra financí Miroslava Kalouska.

„Udělám vše pro to, aby byla R35 intenzivně rozestavěna v nejkratším možném termínu, tedy rozhodně před rokem 2013, a byla co nejrychleji a v reálném čase dokončena,“ řekl Línek.

Krajští radní nyní čelí kritice, že jejich hádky zpozdily výstavbu klíčové silnice, která je důležitá nejen pro Pardubický kraj, ale především jako alternmativa přetížené dálnice D1. Podle krajských politiků se však práce na klíčové silnici rozhodně nezastaví. „Ředitelství silnic a dálnic intenzivně pracuje na přípravě prvních dvou úseků. Na nich se posuzuje vliv stavby na životní prostředí. Pak poběží územní řízení, do konce roku máme výsledky studie od Vysokého Mýta dál. Nechceme být brzdou,“ tvrdí Toman.
 
- Michala Jendruchová -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010