<- Novější článekPředchozí článek ->
 
S dálnicí nepočítají
Orlický deníkVydáno 27. září 2007
 
ORLICKOÚSTECKO - Z vládního harmonogramu vypadla stavba rychlostní silnice R 35. Ministerstvu dopravy vadí, že není schválena celá trasa územního plánu a právě v našem regionu jsou stále ve hře dvě varianty tras. „Oficiální informaci kraj neobdržel, ale jsme jediní, kdo má územní plán pro celý kraj. Trasa od Hradce Králové po Vysoké Mýto je fixovaná, nikdy nebyla problematická, tady se může pracovat ihned na sto procent,“ zdůrazňuje Ivo Toman, náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu. Krajský radní připomíná, že skutečně není jednoduché, kudy „skorodálnici“ přes část Orlickoústecka a Svitavska vést.

„Proto jsme si pro klid duše loni zadali dodatek k územnímu plánu, dopravní studii, která by měla jasně říci, kde je možné schválenou jižní trasu poopravit a přiblížit Orlickoústecku. A samozřejmě, jestli by se našel prostor pro přivaděč, aby bylo možné napojit souměstí Ústí nad Orlicí, Česká Třebová, Lanškroun. Práce skončí do konce roku a na jaře příštího roku krajští zastupitelé buď potvrdí schválenou trasu, nebo schválí její úpravu,“ říká Ivo Toman.

„Pořád nerozumím tomu, pokud vláda řekla, že s R 35 nepočítá, když vždycky bylo zatím řečeno, že je to klíčová komunikace a jediná alternativa, jak pomoci druhému páteřnímu tahu mezi Moravou a Čechami, to znamená vedle přetížené dálnice D 1,“ vyjadřuje nespokojenost s možným zpožděním stavby R 1 náměstek hejtmana Ivo Toman.

Zvlášť ho mrzí, že například generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic od počátku ve své funkci tvrdil, že výstavba R 35 je „priorita nad prioritami“, a nyní by se vše mělo změnit jen kvůli potřebě malého dodatku k územnímu plánu.

V současné době je rozestavěno 100 kilometrů dálnic a staví se 90 kilometrů rychlostních silnic. V přehledu chystaných investic do těchto komunikací až do roku 2011 najdeme „pětatřicítku“ dokonce dvakrát. Poprvé se jedná o sedmikilometrový úsek Křelov – Slavonín na Olomoucku, podruhé o tříkilometrovou čtyřproudovou komunikaci u Valašského Meziříčí. Na investice do raychlostní komunikace v našem regionu si však ještě počkáme.

„Zdržení kvůli problémům s definitivním trasováním R 35 je velmi nepříjemné, ale z různých důvodů nutné. V případě definitivního potvrzení jižní varianty se obchvat Vysokého Mýta nebude realizovat, naopak pokud by došlo ke změně a byla schválena severní varianta, pak je možné počítat s obchvatem, který je zatím ´v šuplíku´, podle mého názoru v letech 2009 až 2011,“ komentoval zpoždění vysokomýtský starosta Martin Krejza.
 
- Jaroslav Hubený -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010