<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Obchvat Vysokého Mýta? V nedohlednu
Mladá fronta DNESVydáno 14. února 2007
 
Vysoké Mýto - Dvaceti tisíc aut, která projedou denně po silnici první třídy přes Vysoké Mýto, se město v nejbližší době nezbaví. Kvůli rozhodnutí kraje je totiž Mýto od vyřešení dopravních problémů ještě dále, než bylo na konci loňského roku.

„Pro stavbu obchvatu Vysokého Mýta nejsou územní podmínky. Obchvat zdejší silnice první třídy není totiž v územním plánu kraje a města. Je zde jen silnice R35, takže obchvat nelze stavět,“ říká Jiří Janeček z pardubického Ředitelství silnic a dálnic. Přestože ředitelství již na obchvatu Vysokého Mýta začalo pracovat, dosavadní práce se teď zastavily a jejich výsledky jsou nepoužitelné. Kraj totiž ve svém územním plánu v prosinci schválil jižní variantu rychlostní komunikace R35. „K její stavbě ale není na rozdíl od obchvatu připraveno vůbec nic,“ upozorňuje starosta Vysokého Mýta Martin Krejza. Dodává, že dopravě ve Vysokém Mýtě by pomohla kterákoliv z těchto komunikací, kdyby stála. „To se ale během příštích deseti let nestane a dopravní situace ve městě se bude jen zhoršovat,“ upozorňuje Krejza.

Podle místních je nutné odvést dopravu z města co nejdříve. „Situace je neudržitelná. Přitom byl obchvat v územním plánu od roku 1961. Od té doby se dohadujeme se státem, zda vybudovat tři kilometry silnice, která by jen obešla město,“ připomíná Pavel Chalupa, který ve Vyskokém Mýtě pracuje jako ředitel galerie.

Ivo Toman, krajský radní pro dopravu, říká, že pomoc Vysokému Mýtu lze urychlit. „Ředitelství silnic a dálnic by mohlo zpracovat posudek z pohledu životního prostředí na dálnici v jižním koridoru a potom postavit obchvat Vysokého Mýta jako část jižní varianty rychlostní silnice. V budoucnu pak uvidíme, zda tuto komunikaci dopracovat jako čtyřproudovou jižní variantu, nebo stavět dálnici severně od Mýta,“ navrhuje Toman.
 
- fil -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010