<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Obchvat kolem města je zatím v nedohlednu
Orlický deníkVydáno 21. ledna 2007
 
Někteří řidiči se vyhýbají mýtu a projíždějí Mýtem

Vysoké Mýto - Představitelé městského úřadu se zúčastnili koncem týdne jednání na Ředitelství silnic a dálnic v Pardubicích o trase budoucí rychlostní komunikace R 35.
Byli připraveni i na možnost, že by se vádohledné době začal stavět obchvat silnice první třídy číslo 35 za městem k Hrušové. Od této stavby si slibuje Mýto hodně, měla by odvést většinu stále vzrůstající frekvence.

Záleží na trase R35
Objevují se už také obavy, zda Mýtem neprojíždí více vozidel po přiblížení dálnice k Hradci Králové z toho důvodu, že někteří řidiči se vyhýbají mýtu na dálnici a využívají silnice první třídy také vánašem regionu.
Starosta Vysokého Mýta Martin Krejza nebyl po jednání v Pardubicích optimistický: "Nedopadli jsme právě nejlépe. Na jedné straně máme slušně rozpracovaný obchvat města, Jenže nemá oporu v územním plánu. Na straně druhé je v plánu rychlostní komunikace R35, o ní není zatím nic moc konkrétního, teprve se bude připravovat, a to ještě možná nepříliš rychle. Bude se hledat další varianta trasy, vše je tedy ´rozšťourané´, a my nevíme, co vlastně bude dál."
Starosta zároveň naznačil, že v každém případě bude nutné v aktivitách pokračovat: "Domnívali jsme se, že aspoň něco se brzy pohne kupředu. Jako město nebudeme teď nic iniciovat, počkáme, až kraj zadá průchodnou variantu rychlostní komunikace R35."

Úsek šest kilometrů
Vedení města má v úmyslu jednat s ministerstvem životního prostředí o případném vyjmutí přibližně šestikilometrového úseku předpokládané trasy kolem Vysokého Mýta z návrhu na R 35. "Nevím, jak by to vypadalo, je to zatím jenom úvaha, jednalo by se o úsek kolem města po džbánovskou silnici, takže ani ne o celý úsek až za Hrušovou. Před vesnicí by se možná vrátila komunikace nazpátek na ´jedničku´ číslo 35," probíral možnosti Martin Krejza.
 
- Jiří Koníček -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010