Memorandum kraje a ministerstva dopravy o R 35 se změnilo
Orlickoústecko - Uvažovaná výstavba rychlostní komunikace R 35 je aktuální pro okres již několik let.
Na veřejném zasedání zastupitelstva Pardubického kraje bude důležitým bodem programu schválení trasy této komunikace, jež bude mít velký význam pro silniční dopravu z Čech na Moravu.
Bude více variant?
Jako na houpačce si připadá ten, kdo sleduje delší dobu debaty kolem R 35. Po delší iniciativě prosazování " severu" došlo k obratu k jižní variantě od Vysokého Mýta k Litomyšli a na Svitavy. Nyní je však stav zase jiný: nové vedení ministerstva dopravy změnilo postoj a upustilo od jednoznačné podpory jihu. Tím umožňuje hledat jiná řešení, mj. kompromis mezi jihem a severem.
Podpora jihu byla součástí květnového "memoranda" mezi krajem a ministerstvem dopravy, za jih bylo slíbeno podporovat stavbu silničních přivaděčů z R 35 k Ústí nad Orlicí a České Třebové.
Náměstek hejtmana kraje Ivo Toman včera upřesnil, že "po dohodě s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem se došlo k závěru, že z memoranda zmizí pasáž, že jedině jižní varianta je ta správná. Ministerstvo dopravy a krajský úřad budou usilovat o trasu, jež bude hodnocena jako nejlepší průnik argumentů ekonomických a ekologických. Zasedání krajského zastupitelstva bude 14. prosince hlasovat o tomto dodatku, kraji to umožní větší manévrovací prostor. Pak dojde na čistopis územního plánu kraje a na první změnu plánu řešící trasu R 35 od Vysokého Mýta na Moravskotřebovsko."
Jih jako úspěch
Jiří Černý, předseda občanského sdružení "Ochránci přírody Končin- Sloupnice- Vilámova" ve Sloupnici, poznamenal, že "dodatky jsou věcí politiků. Silnici je potřeba postavit co nejrychleji, důležité bude schválit územní plán kraje s jižní variantou, což bude velký úspěch pro nás, teprve pak by bylo dobré se zabývat nejvhodnější trasou." |