<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Mýto chce vést silnici za kopcem
Orlické novinyVydáno 02. září 2006
 
Rychlostní komunikace R35 se má stavět jako jižní varianta, která však bude rovněž velmi složitou záležitostí. Návrh územního plánu Pardubického kraje zaujme Orlickoústecko kromě jiného problematikou rychlostní komunikace R35. K druhému návrhu územního plánu Pardubického kraje mohou do 29. září občané a státní orgány odesílat podněty, do 14. 10. obce a majitelé nemovitostí.

Protesty i proti jihu
Návrh je k nahlédnutí na Krajském úřadu v Pardubicích a na radnici v České Třebové. Je v něm jižní varianta rychlostní komunikace R35, což je podstatná věc pro Orlickoústecko. Po několika letech debat o severní trase R35 dochází k tříbení názorů o "jihu". Kolem Litomyšle se objevily protesty proti vedení trasy přes katastry obcí a polnosti. Zvláštní situace nastala pro Vysoké Mýto. Město již několik let zastává stanovisko, které nemění: je nutné vést komunikaci za Bučkovým kopcem, nikoliv mezi okrajem města a kopcem. "Vždy jsme dávali stanovisko k severní trase R35, teď poprvé se zabýváme jihem. Trváme na tom, že trasa musí vést za Bučkovým kopcem. Tím by se vyhovělo z poloviny zastáncům 'severu' i druhé polovině: zastáncům trasy jižní. Stanovisko neměníme deset let, souvisí s tím budoucí obchvat města, jenž by vést jižně od Mýta k Hrušové," vysvětlil starosta Vysokého Mýta Bohuslav Fencl. Snahou vedení města je odstranit velkou frekvenci provozu, ta řadí Mýto mezi nejzatíženější sídla v kraji. Starosta Bohuslav Fencl dodal, že "se Džbánovem, Hrušovou a Cerekvicí nad Loučnou o záměrech vést rychlostní komunikaci jihem nikdo nejednal. Situace se stále mění, pošleme stanovisko, které neměníme." A obchvat, který by odvedl dopravu z průtahu I/35 městem? "Záměr se připravuje již nějaký čas, je vybrána organizace z Liberce pro projektovou dokumentaci ke stavebnímu povolení. Musíme s ní příští týden vyvolat jednání, aby se věc pohnula kupředu," glosoval Bohuslav Fencl.

Provoz ven z města
Z názorů představitelů města vysvítá, že nechtějí, aby se volilo jiné řešení. Je totiž možné, že by se našla varianta, která by vyhověla více stranám, jenže část dopravy by třeba zůstala ve městě: mnozí motoristé a dopravci by nechtěli platit "dálnici". To by znamenalo stálé projíždění Mýtem k Litomyšli. "Strašné peníze stojí každoroční oprava rozbitých komunikací," uzavřel starosta.
 
- Jiří Koníček -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010