<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Mýtští chtějí obchvat, Česká Třebová přivaděč
Orlické novinyVydáno 05. května 2006
 
Vyvedení silniční dopravy z města požaduje stále Vysoké Mýto. S velkým zájmem se očekává zasedání zastupitelstva Pardubického kraje v červnu, jež projedná rychlostní komunikaci R35. Názory na trasu R35 se mění a tříbí několik let. Postupně se vytvořily dva tábory příznivců a odpůrců "severu" a "jihu".

Stále stejné stanovisko
Představitelé Vysokého Mýta zastávají několik let stanovisko, že je nutné nezávisle na zvolení trasy stavět kolem města silniční obchvat, aby se odvedla valná část velkého provozu z města. Potvrzují to i letošní jednání, jež vede město na různých úrovních, představy o obchvatu se již rýsují. Dosud poslední jednání s krajem, městem Litomyšl a zástupci Ředitelství silnic a dálnic se konalo ve středu. "Debatovali jsme o tom, co vůbec má být v projektové dokumentaci, příští týden se už budou otevírat obálky na její zadání. Podpoříme obě trasy do doby, než někdo řekne, která trasa bude lepší. Mohlo by jít i o kompromis, že by trasa vedla někde za Sloupnicí, ale nic není hotovo. V každém případě požadujeme obchvat až za Hrušovou," uvedl včera starosta Bohuslav Fencl. Ačkoliv zastupitelstvo České Třebové již před časem schválilo severní trasu R35 pro město, změnila se situace, zastupitelstvo kraje schválilo v dubnu memorandum o spolupráci Pardubického kraje s ministerstvem dopravy o podpoře jižní varianty. V tom případě by se Česká Třebová přiklonila k návrhu vést silniční přivaděč od Litomyšle k Pazuše a k městu. Jednalo by se o originální stavbu, jež by změnila ráz krajiny mezi Českou Třebovou a Litomyšlí.

Upřesnění přinese studie
"Dnes se samozřejmě ještě neví, kudy by přivaděč vedl. Připravujeme svou variantu, která je přímější a ekonomicky schůdnější. Zda by to byl tunel nebo zářez do terénu, o tom se budeme bavit v době, až bude hotová studie a ekonomický rozbor," upřesnil včera starosta České Třebové Jaroslav Zedník.
 
- Jiří Koníček -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010