<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Stavba dálnice: 2014
Mladá fronta DNESVydáno 24. dubna 2006
 
První stavební práce na jižní variantě R 35 začnou nejdříve za 8 let

Pardubice
- Přestože úředníci Pardubického kraje musí připravit trasu silnice R 35 do konce letošního roku, první buldozery na její staveniště v diskutovaném úseku od Vysokého Mýta do Moravské Třebové vyjedou nejdříve v roce 2014.

Na dalších úsecích silnice, kde přichází v úvahu pouze jedna varianta, se má začít stavět už letos.

„Pokud vláda radikálně nezmění způsob financování této silnice, první stavební práce na ní u Vysokého Mýta podle nejoptimističtějších předpovědí začnou v roce 2014. Příprava územního rozhodnutí a stavební řízení pro takovouto stavbu jsou velmi složité,“ řekl krajský radní pro dopravu Ivo Toman.

Už v těchto dnech ale silnici hrozí vážné zdržení. Kraj musí do konce letošního roku schválit její trasu do svého územního plánu. Po čtvrtečním jednání krajských zastupitelů musí úředníci připravit ke schválení i jižní trasu dálnice kolem Litomyšle, o které se zatím pouze uvažovalo. „Je to hodně napjaté. K jižní variantě se musí vyjádřit celkem devatenáct dotčených orgánů státní správy. Pokud se jeden z nich zapře, tak se to asi nestihne. Zatím ale šance je,“ řekl Bohumil Burdych, vedoucí oddělení územního plánování na pardubickém krajském úřadu.

Konec letošního roku je pro přípravu krajského územního plánu velmi důležité datum. Od 1. ledna 2007 totiž platí nový stavební zákon a územní plán by se musel začít projednávat znovu podle mnohem přísnějších pravidel. „Nový stavební zákon by schválení územního oddálil minimálně o dva roky,“ řekl vicehejtman Pardubického kraje Roman Línek.

Úředníky, kteří mají územní plán pardubického kraje na starost, nyní čeká honička. K trase se totiž mají vyjádřit mimo jiné ministerstva dopravy a životního prostředí, hygienici, státní ochrana přírody a musí s ní souhlasit i ministerstvo pro místní rozvoj. „Abychom mohli na červnové schůzi zastupitelům kraje předložit návrh jižní trasy do územního plánu, musíme k ní mít podle ustanovení stavebního zákona souborné stanovisko dotčených státních orgánů. O to požádáme začátkem tohoto týdne,“ řekl Burdych.

V červnu by tedy měli krajští zastupitelé rozhodnout, která z tras dálnice se bude připravovat do konečné verze územního plánu Pardubického kraje, kterou chtějí do konce prosince schválit. „Tím, že se začalo pracovat na jižní trase, nezabíjíme sever. Pouze vytváříme prostor pro další variantu, která třeba bude průchodnější,“ uvedl Toman.

„Pokud vláda nezmění způsob financování této silnice, první práce na ní začnou v roce 2014.“

Ivo Toman, krajský radní
 
- Vítězslav Dittrich -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010