<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Je nutné zpracovat územní plán
Orlické novinyVydáno 22. dubna 2006
 
Vysoké Mýto trvá na tom, že bez ohledu na trasu R 35 se kolem města a Hrušové musí postavit silniční obchvat

Členové zastupitelstva kraje schválili při veřejném zasedání memorandum, v němž je zakotveno, že v případě jižní varianty stát vybuduje kromě R 35 také přivaděče k městům na severu.

Ústecko
- Názory na rychlostní komunikaci R 35 se jako obvykle různí i po zasedání zastupitelstva kraje, zvažují se možnosti, pozitiva a zápory.

Důraz na odbornost
Předseda občanského sdružení "Ochránci přírody Končin-Sloupnice-Vilámova" Jiří Černý řekl, že výsledek zasedání mohl být ještě lepší: "Zastupitelé však určitou šanci nezahodili, je možnost jižní variantu dotáhnout do stadia dopracování jako v případě severní, i když do konce roku již nezbývá moc času. Doufáme, že dopadne jih, těší nás, že se berou v potaz odborná stanoviska a posudky. Vše mohlo být ale už dávno vyřešeno, kdyby se k nim přihlíželo. Věřím, že zastupitelé si uvědomují šanci od státu postavit tuto rychlostní komunikaci i přivaděče, že taková šance se nebude opakovat."

Vysoké Mýto přetížené nepředstavitelnou frekvencí silničního provozu trvá již několik let na tom, aby bez ohledu na trasu R 35 vznikl kolem města silniční obchvat. Aktivně v tomto směru vystupoval na zasedání místostarosta města a zastupitel Martin Krejza: "Záležitost je už vlastně na dosah ruky, za čtyři roky by se po něm dalo jezdit. Také náměstek ministra dopravy Jiří Kubínek ujistil, že práce na projektu se nezastaví. Navrhl jsem dvě upřesnění v textu usnesení, mimo jiné právě úpravu, aby práce na obchvatu pokračovaly."

Při jednání krajského zastupitelstva šlo o hodně a tvrdě se vyjednávalo. "Byli jsme zaskočeni memorandem předloženým zástupcem hejtmana Romanem Línkem, ze kterého již vypadla severní varianta jako taková," říká Jaroslav Bajt, člen krajského zastupitelstva a vysvětluje: "Bojím se, že v memorandu je skryté zablokování dalších úvah o severní variantě, i když jsme byli ujišťováni, že definitivní rozhodnutí padne až v červnu." Ve čtvrtek krajští poslanci nakonec těsnou většinou odsouhlasili z devadesáti procent text memoranda a doporučili dopracovat další věci k jižní variantě, aby se v červnu mohly posuzovat dvě rovnocené hodnotné varianty. V červnu se tedy bude definitivně rozhodovat o tom, co se dá do územního plánu Pardubického kraje. "Pokud to nestihneme ještě letos a budeme se chovat jako dosud, pak všechno zablokujeme a nakonec se nebude stavět ani severní, ani jižní trasa," dodal Jaroslav Bajt.

Silnice je částí plánu
"Atmosféra jednání byla velmi nervózní a myslím si, že někteří kolegové nepochopili, o čem se hlasuje, že je to ve prospěch územního plánu, neustále jednání polarizovali. Nepřijali jsme usnesení, že bychom zrušili možnost projednávat severní variantu. Především jsme dali úkoly zpracovateli územního plánu, aby pokračoval v jeho zpracování. Pětatřicítka je jen jeho výsek a nesmí se to polarizovat," uvedl Petr Šilar, radní kraje, jenž zdůraznil především význam schválení vládního memoranda. "Otevřeli jsme dveře i jižní variantě. Nemám důvod měnit názor, jsem pro jižní variantu, protože je tady možnost postavit za státní peníze v dohledné době rychlostní silnici ze severu na jih, kterou potřebuje republika i náš kraj. A pro mě je důležité i vybudování přivaděčů, například pro oblast Žamberka a dál na Králicko," připomněl Petr Šilar.
 
- sč, jko -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010