<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Vláda je pro jižní variantu silnice R35
Orlické novinyVydáno 14. dubna 2006
 
Línek: Kdyby na to kraj za takových podmínek nepřistoupil, hrozí, že územní plán kraje skončí v patové situaci

Memorandum vlády hovoří lákavě. Uslyší na něj krajští zastupitelé, nebo si budou stát za svým původním rozhodnutím?

Pardubický kraj
- Vláda se zavázala, že postaví přivaděče k jižní variantě rychlostní silnice R35. Pokud pro ni krajské zastupitelstvo, které bylo zatím nakloněno severní trase, bude hlasovat.

Zastupitelé budou znovu hlasovat
O Memorandu o vzájemné spolupráci při přípravě a realizaci R35 budou zastupitelé jednat 20. dubna. Ministerstvo dopravy v něm kromě jiného slibuje, že provede dopravní napojení části okresu Ústí nad Orlicí na jižní "pětatřicítku" a bude podporovat i další související investice na silniční síti. Nabídka je lákavá. "Předjímat stanovisko kolegů je však předčasné. Stále platí usnesení z června loňského roku, kdy zastupitelstvo kraje schválilo severní variantu," řekl náměstek hejtmana Ivo Toman. Vícehejtman Roman Línek je přesvědčen, že schválení memoranda je vyjimečnou příležitostí, jak zlepšit dopravní situaci. "Kdyby na to kraj za takových podmínek nepřistoupil, hrozí nebezpečí, že územní plán kraje skončí v patové situaci," říká Línek.

"Vybudování R35 má zásadní výzmnam nejen pro řešení dopravní situace v Pardubickém kraji," vyzdvihl důležitost této spojnice ministr pro místní rozvoj Radko Martínek. "Pětatřicítka" umožní vytvoření druhého páteřního tahu ČR ve směru západ-východ. Jako spojnice mezi dálnicemi D11 a D47 a pomůže i vyřešit kritickou situaci na D1.

Znectila vláda názor kraje?
Území Orlickoústecka se trasa budoucí komunikace významně dotkne. Odpůrci původní severní varianty obrácení pozornosti k "jihu" vátají, je samozřejmě i dost odpůrců jižní trasy. "Rozhodnutí o jihu je oceněním úsilí posledních tří let, kdy jsme se o tuto trasu zasazovali. Spoléhám na to, že to tak dopadne, jak vláda schválila, a že se R35 postaví rychle," myslí si starosta Sloupnice Josef Škeřík.

"Jestliže vláda schválila memorandum, znectila názor krajského zastupitelstva, které drtivou většinou schválilo severní variantu," kritizuje nátlak soukromý rolník František Jílek z Litomyšle. Považuje za partyzánštinu, aby se opačné názory prosazovaly silou, jak jsme toho nyní svědky.

Obcí na Moravskotřebovsku se ani jedna z tras výrazněji nedotkne. Preferují však jižní variantu. "Jižní trasa bude díky klimatickým podmínkám levnější na údržbu," říká krajský zastupitel a starosta Městečka Trnávka Václav Neubauer.
 
- red -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010