<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Cesta od severu k jihu trvala dva a půl roku
Mladá fronta DNESVydáno 14. dubna 2006
 
Pardubice - Jak se vyvíjela jednání kolem trasy R35 v Pardubickém kraji?

18. prosince 2003 - Zastupitelé Pardubického kraje schválili údajně dražší severní trasu budoucí čtyřproudé rychlostní komunikace R35 na Moravu. Jižní varianta přes Svitavsko měla stát asi 16 miliard korun, tedy o šest miliard méně. Zastánci severní varianty, která podle tehdejších propočtů měla stát zhruba 22 milionů, argumentovali například tím, že jižní varianta by pouze rozšířila současnou kvalitní silnici a sever by zůstal nadále odříznut.

16. června 2005 - Zastupitelé Pardubického kraje souhlasili se severní trasou R35, kterou doporučil dopravní výbor kraje, neboť je podle krajského radního Ivo Tomana levnější než jižní přes Svitavsko. Jižní varianta by údajně přišla na 13,7 miliardy korun, zatímco severní trasa na 10,2 miliardy (bez DPH).

27. července 2005 - Odpůrci severní varianty R35 předali představitelům Pardubického kraje petici proti plánované trase. Dokument podepsalo 4434 obyvatel Ústeckoorlicka. 31. srpna 2005 - Necelá stovka zástupců obcí z Pardubicka demonstrovala před Úřadem vlády proti severní trase R35.

5. října 2005 - Pardubický kraj připustil, že v zájmu urychlení výstavby by nemuselo být konečné jeho rozhodnutí o severní trase.

12. října 2005 - Vláda podpořila ustanovení Řídícího a koordinačního výboru pro R35, čímž deklarovala prioritní zájem státu na vybudování rychlostní silnice.

13. října 2005 - Hejtmani Královéhradeckého, Pardubického a Olomouckého kraje a primátoři sídelních měst krajů v reakci na návrhy na rozšíření dálnice D1 podepsali společné prohlášení podporující výstavbu R35.

24. listopadu 2005 - Více než šest desítek občanů Pardubického kraje před Poslaneckou sněmovnou protestovalo proti výstavbě severní varianty R35.

21. března 2006 - Pardubický kraj se dohodl s ministerstvem dopravy na jižní variantě R35 a současné výstavbě přivaděčů k městům na severu kraje. Skončily protesty odpůrců severní trasy, začali se ozývat nespokojení občané z obcí na jižní trase.

12. dubna 2006 - Vláda schválila jižní variantu R35.
 
- ČTK -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010