<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Dálnice může vést jihem
Mladá fronta DNESVydáno 03. března 2006
 
Politici Pardubického kraje změnili názor. Silnice R 35 nemusí vést severně přes Ústeckoorlicko

Pardubice
- Ve sporech o trasu rychlostní silnice R 35, která za několik let spojí východní Čechy a severní Moravu, je po včerejšku všechno jinak.

Radní Pardubického kraje, kteří dosud přes odpor ekologů i ministerstva dopravy prosazovali severní trasu vedoucí před Ústeckoorlicko, připustili, že by souhlasili i s jižní variantou. Ale ne zadarmo.

Ministerstvo dopravy by muselo splnit řadu konkrétních požadavků, které mu včera krajští politici předložili: Chtějí desítky kilometrů nových nebo opravených silnic první třídy a obchvaty šesti měst a obcí. „Za Pardubický kraj jsem požadoval, aby v případě vedení R 35 jižním koridorem byly postaveny silnice a přivaděče, které zajistí dopravní napojení okresu Ústí nad Orlicí na rychlostní komunikaci R 35,“ uvedl Ivo Toman, krajský radní zodpovědný za dopravu.

Ministerstvo rozhodne na jaře
Kterým z požadavků Pardubického kraje ministerstvo dopravy vyhoví, bude jasné 21. března. Vše nasvědčuje tomu, že se ministerstvo s Pardubickým krajem bude chtít dohodnout. Řada požadavků krajských radních je splněna už nyní. „Ministerstvo počítá s propojením Zámrsku se Žamberkem přes Choceň a přivaděčem, který povede od západního okraje Litomyšle k dvojměstí Ústí nad Orlicí - Česká Třebová. V plánu je i rekonstrukce a přeložení části silnice ze Svitav do Lanškrouna. Ve všech případech půjde o silnice první třídy a investiční akce budou finančně i organizačně navazovat na stavbu silnice R 35,“ řekla Marcela Žižková, tisková mluvčí ministerstva dopravy.

O trase silnice R 35 rozhodují zastupitelé Pardubického kraje, z nichž většina až dosud trvala na tom, že čtyřproudá komunikace by měla vést přes kopcovitou krajinu Ústeckoorlicka, aby tento okres lépe napojila na českou silniční síť.

Severní trasa má ale řadu odpůrců, kteří chtějí silnici vést jihem kolem Litomyšle. Vloni v lednu se k nim překvapivě přidalo i ministerstvo dopravy. Spočítalo si totiž, že stavba dálnice kolem Litomyšle by byla lacinější, technicky méně náročná a dokončené úseky silnice by bylo možné dávat postupně do provozu, což u severní trasy nejde.

***

* Jižní varianta R 35?

Co chce Pardubický kraj za jižní variantu dálnice R 35?


Přeložit silnici 2. třídy na trase

Zámrsk - Choceň - České Libchavy -Žamberk a postavit ji jako silnici 1. třídy.

Postavit v Litomyšli přivaděč od silnice R 35 do Ústí nad Orlicí.

Obchvaty Ústí nad Orlicí, České Třebové, Třebovic, Opatova, Svitav a Hradce nad Svitavou.

Modernizace silnice 1. třídy z Opatova do Lanškrouna.
 
- Vítězslav Dittrich -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010