<- Novější článekPředchozí článek ->
 
K územnímu plánu Pardubického kraje je přes 1000 připomínek
Česká tisková kancelářVydáno 24. února 2006
 
PARDUBICE - K návrhu územního plánu Pardubického kraje se sešlo v zákonném termínu více než 1000 připomínek a námitek. Naprostá většina z nich se týká trasy plánované rychlostní komunikace R35 v regionu. Nejvážnější jsou výhrady ministerstev dopravy a životního prostředí.

Krajští zastupitelé minulý rok odhlasovali, že rychlostní silnice R35 z Liberce na Moravu bude Pardubickým krajem procházet takzvanou severní trasou kolem České Třebové a Ústí nad Orlicí, které mají špatné silniční napojení. Proti tomu již delší dobu protestují obce v okolí této trasy, tisíce jejich obyvatel i ekologická hnutí. Podle nich by bylo vhodnější vést silnici jižněji v blízkosti Litomyšle a Svitav, protože by výstavba byla levnější, rychlejší a šetrnější k přírodě.

Lhůta pro podání připomínek vypršela 22. února. "Z dotčených orgánů státní správy jsou nejdůležitější stanoviska ministerstev dopravy a životního prostředí. Obě jsou proti severní variantě a jsou blokační. Nelze je proto pominout," řekl ČTK vedoucí oddělení územního plánování krajského úřadu Bohumil Burdych.

Připomínky k návrhu vzneslo také 22 obcí, z toho 11 se R35 dotýká. "Devět obcí říká obrovské ne, Choceň a Ústí nad Orlicí ano," uvedl Burdych. Kromě toho došel na krajský úřad rekordní počet výhrad od občanů, celkem 988. Více než třetina pocházela ze Sloupnice, podél níž by měla severní trasa R35 vést.

Vyjádřilo se rovněž 17 sdružení, hlavně ekologických. "Odmítli jsme umístění sedmi staveb, například vedení silnice R35 přes ptačí území Komárov a její severní variantu v úseku od Zámrsku do Mohelnice, dále pak splavnění Labe do Pardubic s plavebním stupněm Přelouč a další," uvedl Miroslav Patrik z organizace Děti Země.

Pardubický kraj bude nejdříve hledat dohodu s oběma ministerstvy. Té by mohl napomoci vládní koordinační výbor pro výstavbu R35, který před časem vznikl. Ministerstvo dopravy navrhuje jižní trasu, z níž by vedly přivaděče k Ústí nad Orlicí a České Třebové. "Pokud se nepovede dospět ke shodě, musela by rozpor rozhodnout vláda," dodal Burdych.
 
- -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010