<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Výhoda obchvatu oproti R35
Českotřebovský zpravodaj na WebuVydáno 08. února 2006
 
Myslím si, že zatím nebyla vzpomenuta další výhoda prostého obchvatu města oproti severní variantě R35. Na rychlostní komunikaci o šířce 25,5 metru (předpokládaná návrhová kategorie R25,5/120) zcela jistě nebudou více než 2 exity – Č.T.-Sever a Č.T.-Jih. Ve směru od Ostrova, Skuhrova a Lanškrouna tak vše pojede Podbranskou. A budou to auta navíc, která se budou chtít v Č.T. napojit na R35 a budou muset přes centrum města. Na prostém obchvatu s parametry moderní komunikace I. třídy o typické šířce 11,5 metru (návrhová kategorie S11,5/70 - S11,5/90 jako u obchvatu Vamberka) by však nebyl problém vybudovat další 2 nebo dokonce 3 křižovatky a to především ČT-Východ (s ulicí Lidická / Skuhrovská) a např. v lokalitě U Dvora a/nebo Lhotka-kopec. První by odlehčila zcela nedostatečné ulici Podbranská, potažmo i hlavní křižovatce u gymnázia, druhá by podstatně zlepšila dopravní napojení Parníka - kopce, kam se dnes lze dostat pouze úzkými ulicemi Grégrova a V Břízkách, a případná třetí stejně špatně zpřístupněnou část Lhotky-kopce oddělenou dnes Hlubočkem. Z těchto důvodů si myslím, že by boj za skutečný obchvat města a nikoliv severní variantu R35 byl skutečnou zásluhou o rozvoj města.
 
- Marek Stránský -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010