<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Severní trasa ublíží východu kraje
Mladá fronta DNESVydáno 21. ledna 2006
 
Z vašich dopisů

Výběr trasy pro rychlostní komunikaci R35 v úseku severně od Vysokého Mýta až po Třebovice je největším problémem územního plánu kraje.

Do dnešní pasti se dostali zastánci jednotlivých tras sami svým zjednodušeným názorem -kudy povede silnice, tam bude rozvoj. Prosazením severní trasy rozhodli krajští zastupitelé o zaostávání celé poloviny kraje na východ od Pardubic, protože stavba se nadlouho zastaví u Zámrsku. Nejde totiž jen o sever, nebo jih, ale o celou tuto část kraje dohromady. Vstřícná spolupráce se státem při výběru nejvhodnějšího koridoru dálkové tranzitní dopravy přes území kraje by se velmi brzy projevila v celkovém a rovnoměrném rozvoji, a to i v nejvíce diskutovaných okrajových částech. Zatím jsme se však setkali jen s nepochopitelnou reakcí zástupců kraje, že si státem nic vnucovat nenechají. Pokud by mohl stát rychle postavit postupně celou trasu rychlostní komunikace R35 v původním tranzitním koridoru jižně od Vysokého Mýta, měl by kraj možnost současně stavět všechna potřebná napojení krajských silnic.

Na celoplošné pokrytí Pardubického kraje kvalitní silniční sítí by měly být do roku 2013 finanční prostředky hlavně z Evropské unie. Finanční spoluúčast státu i kraje by mohla být přijatelná, pokud předloží společný, smysluplný a konsensuální projekt. Nejprve však musí splňovat tyto předpoklady Návrh územního plánu Pardubického kraje.

Dopisy jsou redakčně kráceny
 
- Božena Štaudová, Ochránci přírody údolí Husího krku -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010