<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Sever kraje potřebuje severní variantu
Mladá fronta DNESVydáno 19. října 2005
 
Z vašich dopisů

Po přečtení rozhovoru s panem ministrem Martínkem je mi líto krajských zastupitelů. Připomíná mi to výrok ministra Jana Masaryka po návratu z Moskvy, volně cituji: „Do Moskvy jsem jel jako svobodný ministr, vrátil jsem se jako Stalinův pacholek.“ Mohou zapomenout na rovnoměrný rozvoj kraje, na dopravní obslužnost jeho východní části. Jejich rozhodnutí pro severní variantu je výrazem snahy odstranit odlehlost a nedostupnost okresu Ústí nad Orlicí, kde jsou mimochodem nejnižší mzdy v kraji, (viz MF DNES 1. 9. 05). Zastupitelům musí jít o celkový rozvoj kraje a vedení trasy nemůže být situováno počtem protestních akcí a tlakem v mediích. Chápu obavy občanů, kterých se vedení komunikace bezprostředně dotýká, ale v podstatě je přinejmenším nadnesené tvrzení (MF DNES 13. 10. 05)...„přijetí požadované trasy (tj. jižní) by bylo ve prospěch obyvatel Pardubického kraje i velké většiny veřejnosti. Přesvědčit však krajské zastupitele o výhodnosti rychlého řešení bude zřejmě ještě náročné.“ Ptám se ve prospěch kterých obyvatel a jaké většiny? Těch asi sto tisíc ze severovýchodní části kraje, "tam, kde lišky dávají dobrou noc?" Existuje přece řada opatření, která mohou do značné míry omezit negativní vliv sousední dálnice na lidská sídla. Ať to jsou protihlukové stěny, podchody a přechody pro zvěř, vzrostlá zeleň, až po slušně zaplacený nezbytný výkup nemovitostí, případně postavení nových. I argument ceny se používá tendenčně. Podobné problémy panují ve sporu o dálnici D 8 v oblasti Českého středohoří. Ekologové prosazují tunel dlouhý 3,5 km, což by stavbu prodražilo o dvě miliardy. Miroslav Patrik z Dětí Země tvrdí: „Za pár desítek let se nikdo nebude ptát, kolik to stálo.“

Dopisy jsou redakčně kráceny
 
- Josef Novotný, Jablonné nad Orlicí -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010