<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Severní varianta R 35 je mimo realitu
Mladá fronta DNESVydáno 18. října 2005
 
Z vašich dopisů

Občanská sdružení Děti Země a Zelený Kohout považují odsunutí výstavby rychlostní silnice R35 v severní variantě za zcela reálnou hrozbu.

Tuto variantu jako neekologickou, dopravně a urbanisticky zcela nevhodnou a technicky náročnou již v minulosti odmítly různé odborné posudky. Další komplikací je trvalý odpor řady obcí, místních sdružení a vlastníků pozemků v její trase, takže konečná cena může být až o polovinu vyšší. Rozumným řešením pro kraj je podle obou občanských sdružení proto schválení etapové výstavby jižní varianty R35.

„Termín dostavby severní varianty R35 do roku 2010 za třicet miliard korun je podle nás zcela mimo realitu, když proti ní je tak velký odpor řady starostů a veřejnosti v její trase,“ uvádí Radim Lána ze Zeleného Kohouta z České Třebové.

Pokud chce hejtman Pardubického kraje Michal Rabas, aby se R35 stala skutečně prioritou státu v rámci omezených finančních prostředků, pak mu nezbývá, než kývnout pro jižní variantu, jak to také již udělal bývalý hejtman kraje Roman Línek, který se ještě loni přikláněl k severní variantě. Naproti tomu rozšíření D1 o dva další pruhy nemusí mít tak velké komplikace ze strany ekologických občanských sdružení či obcí, navíc ji lze konečně celou modernizovat a dostavět chybějící protihlukové stěny. Nyní se ke stavbě připravuje úsek R35 Sedlice - Opatovice nad Labem. Magistrát města Hradec Králové vydal jedno z dílčích stavebních povolení. Proti němu však bylo podáno odvolání ke krajskému úřadu do Hradce Králové. Podobný osud patrně čeká i další stavební povolení, které má v blízké době vydat Ministerstvo dopravy.

Dopisy jsou redakčně kráceny
 
- Děti Země Brno, Zelený Kohout Česká Třebová -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010