<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Dopis Michalu Rabasovi, hejtmanu Pardubického kraje
Orlické novinyVydáno 15. října 2005
 
Vážená redakce, po přečtení článku "S Michalem Rabasem o úletech a omylech ministra dopravy" ve vašem deníku jsme se rozhodli napsat otevřený dopis představiteli kraje a prosíme vás o jeho otištění v plném znění.

Vážený pane hejtmane,velice nás těší, že navštěvujete pověřená města v našem okolí, zdá se však, že dáváte přednost těm, která jsou nakloněna vašim plánům na výstavbu severní varianty R 35. Proč nenavštívíte také obce, které s těmito plány nesouhlasí? Při své návštěvě České Třebové minulý týden jste si dle slov redaktorky Šárky Mikulecké vůbec nebral servítky na adresu ministra dopravy Milana Šimonovského. Nedivíme se tomu, protože ministr stojí proti návrhům krajských zastupitelů podpořených například soukromým posudkem pana Kolouška ze Ředitelství silnic a dálnic a touhou vámi navštívených měst mít dálnici co nejblíže za jakoukoliv cenu.

Nezdá se vám strategické myšlení ministra a hovoříte, a to ne poprvé, o změně jeho názoru o 180 stupňů. Občanům Řetové je známo, že k této změně došlo v souvislosti s loňskou návštěvou ministra v obci, při které ještě trval ministr na variantě severní a zdůvodňoval to podklady, které pro ni svědčí. Překvapením pro něj byly posudky ČVUT a DHV, které mu mohly být předloženy, neboť je místní občanské sdružení po dlouhé tahanici s vaším úřadem už naštěstí mělo k dispozici. Je záhadné, kdo se zasloužil o to, že je nemělo také ministerstvo dopravy. V reakci na předložené dokumenty řekl tehdy ministr Šimonovský: "Instituce ČVUT a DHV jsou nestranné, kompetentní a odborně způsobilé, tudíž by jejich posudky měly být brány v úvahu." Proč tedy, pane hejtmane, neustále opakujete, že vám není znám důvod, proč ministr přehodnotil postoj k oběma variantám? Odborné posudky ČVUT a DHV byly zpracovány na objednávku Pardubického kraje a jím také zaplaceny. Ministr doporučil krajskému úřadu rozpracovat jižní variantu do úrovně rozpracovanosti varianty severní, aby bylo možné obě odborně posoudit. Pokud je nám známo, tento požadavek do červnového hlasování zastupitelů splněn nebyl. Letecký pohled na krajinu, kudy by trasy měly vést, pořízený za téměř čtvrt milionu, bez náležité pozornosti, jak by měla být řešena problémová místa komunikace, nemohl být náhradou. Připadá nám, že uvedené posudky neznáte ani vy, ani někteří krajští zastupitelé. Proto i oni někdy vyjadřují podiv nad tím, proč ministr změnil názor. A strategické myšlení ministra? Co strategického vidíte na severní variantě R 35? Stavět se má asi do deseti let, v celé délce z kopce do kopce to bude trvat v našich poměrech nejméně pět let a stát a EU ji potřebují, jak víte, už teď. Naproti tomu by se jižní varianta podle odborníků mohla využívat po dokončení jednotlivých úseků, se stavbou by mohlo být započato do dvou let a terénem ve všech směrech výhodnějším.

Máme zato, že místo napadání ministra dopravy, který vám nejde na ruku, byste vy, občany zvolení zástupci, měli uvažovat, jak z této blamáže odejít a raději se ctí přiznat chybu. Neměnnost názorů není vždy ctnost, někdy se jedná spíše o ...
 
- Podepsáno třináct občanů obce Řetová, 11. 10. 2005 -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010