<- Novější článekPředchozí článek ->
 
R 35 jako logické pokračování D11
Orlické novinyVydáno 14. října 2005
 
Česká Třebová - Tlak na změnu výběru optimální trasy R 35 stoupá. Kupodivu ani ne tak díky dobře medializovaným protestům občanů z obcí postižených severní trasou, ale od odborné veřejnosti a podnikatelů. Nemá smysl pátrat, kdo je odpovědný za narůstající obtíže na trase dálnice D1. Prognostici by jistě řekli, že blížící se kolaps silniční dopravy na této významné komunikaci se dal při dávno známém trendu předpokládat. Důležitější je, že existuje dobré, částečně připravené a pro pardubický a hradecký region nadějné řešení. Je jím dálnice D11, jejíž výstavba postupuje a zřejmě bude postupovat ještě rychleji. Silnice končící kdesi v polích je ovšem málo platná podnikatelům, kteří potřebují napojení na stávající komunikační síť. Proto je nezbytně nutné urychleně vybudovat silnici R 35 jako logické pokračování D11. Už včera je pozdě, a proto se příprava jejího prvního úseku zřetelně urychluje. To ovšem znamená přednost pro verzi, která může být celá rychle uvedena do provozu. Rychle znamená v případě R 35 okamžité zahájení výstavby významných obchvatů na jižní variantě a jejich postupné propojování s úseky, jejichž návrh ještě není zpracován. Ve prospěch severní varianty v této situaci neboduje ani fakt, že komunikace je především tranzitní. To neuvádím jako argument ve prospěch námitek ekologů, i když oprávněných, to uvádím proto, že zlepšení dopravní obslužnosti v severní části kraje zatím, pokud vím, nebylo řešeno domyšleným systémem přípojných komunikací, jejichž výstavba by časově bezprostředně navazovala na výstavbu páteře. Tento fakt zřejmě není veřejnosti příliš známý. Osobně předpokládám, že prostředky vyplýtvané na rozšíření D1 by mohly posloužit právě na vybudování sítě nových komunikací připojujících k R 35 Českou Třebovou a Lanškroun. Toto řešení už v prvním kole jednání doporučovali krajští zastupitelé za ČSSD a tento požadavek v minulých dnech potvrdil také krajský výkonný výbor ČSSD. Důležitější zřejmě je, že toto řešení v současné době podporuje nejen ministerstvo pro životní prostředí, ale i ministerstvo dopravy a ministerstvo pro místní rozvoj.
 
- Karel Ryšán -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010