<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Z Hradce do Pardubic by mohla být autostráda
Mladá fronta DNESVydáno 06. října 2005
 
Záleží na tom, zda Pardubice změní postoj k trase R 35

Hradec Králové, Pardubice
- Současná silnice mezi Hradcem Králové a Pardubicemi by se brzy mohla rozšířit na čtyřproudou. Zrychlil by se tak provoz mezi oběma krajskými městy a byl by také bezpečnější. Stát by byl zřejmě nakloněn investovat do rozšíření této komunikace v případě, že Pardubický kraj přistoupí na možnost vést rychlostní silnici R35 ze severovýchodních Čech na Moravu po takzvané jižní trase, která by se mohla postavit dříve. Tato trasa by totiž odlehčila brněnské dálnici, která je přetížená. Vedení Pardubického kraje, které dosud prosazovalo severní variantu, včera nevyloučilo, že se přikloní k jižní trase. Bude však za to zřejmě požadovat po státu nějaké výhody. „Jsme připraveni k jednání. Čistopis územního plánu kraje, který by se měl projednávat v příštím roce, by měl vycházet z dohody ministerstev dopravy a životního prostředí a minimálně ještě Pardubického kraje. Myslím, že jsme schopni dojít k takové shodě, aby náš kraj nebyl označován jako ten, který zdržuje nebo brání výstavbě rychlostní komunikace,“ uvedl včera hejtman Michal Rabas po společném jednání rad Pardubického a Královéhradeckého kraje. Podle něj se pracuje na přípravách severní i jižní varianty. Kdyby Pardubický kraj vyšel státu vstříc, mohl by na oplátku získat jiné výhody. Hejtman Královéhradeckého kraje Pavel Bradík se svým pardubickým kolegou nyní důrazně apelují na státní instituce, aby urychlily výstavbu přivaděče z Opatovic do Sedlice na dálnici z Prahy do Hradce Králové včetně třípatrové křižovatky a také aby o dva pruhy rozšířily silnici mezi Hradcem a Pardubicemi.

Pardubický kraj si však nechává otevřené dveře pro obě varianty R35.
„V prvním pololetí příštího roku bychom se měli umět rozhodnout, zda je pro nás severní trasa konečná a neustoupíme od ní, nebo zda jsme po dohodách s ministerstvy schopni přistoupit k tomu, že se budeme zabývat jižní variantou,“ řekl Rabas. Pardubický kraj již několik let trvá na vedení silnice R35 severně kolem České Třebové a Ústí nad Orlicí. Stát vyvíjí na kraj tlak, aby přistoupil na jižní trasu, která by vyrostla rychleji a odlehčila přetížené dálnici z Prahy do Brna.
 
- pav, lek -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010