<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Region koketuje s dálnicí 40 let
Mladá fronta DNESVydáno 13. září 2005
 
Téma

Pardubice
- Přes čtyřicet let uvažují projektanti o tom, že by východní Čechy proťala dálnice. Teprve v posledních deseti letech však nový silniční tah dostává konkrétní obrysy.

1963 - Vznikly první varianty trasy silnice, se kterou projektanti počítali jako s dálnicí.
1987 - Vláda rozhodla, že silnice R 35 spojí Liberec s Hradcem Králové a Olomoucí.
1993 - Vláda se dohodla, že silnice R 35 bude pouze rychlostní komunikací, protože nemůže splnit všechny technické parametry, aby mohla být považována za dálnici. V Pardubickém kraji se začíná hovořit o dvou možných trasách silnice. Stoupenci jižní varianty chtějí, aby čtyřproudová silnice vedla po trase silnice I/ 35 z Vysokého Mýta přes Litomyšl kolem Svitav a Moravské Třebové do Mohelnice. Severní varianta předpokládá, že silnice povede od Vysokého Mýta v kopcích mezi Ústím nad Orlicí a Litomyšlí k České Třebové a odtud dál na Mohelnici. O konečné trase silnice má rozhodnout Pardubický kraj. Stavbu však bude platit stát.
Prosinec 2003 - Zastupitelstvo Pardubického kraje rozhodlo, že bude v územním plánu připravovat schválení severní trasy R 35. Rozhodnutí vyvolalo odpor obcí, kterými má procházet, jejich obyvatel i ekologických sdružení.
Leden 2005 - Ministr dopravy Milan Šimonovský oznámil, že jeho ministerstvo podporuje jižní trasu, která je levnější. O tom se zřejmě dozvěděl až od účastníků veřejné besedy v Řetové na Ústeckoorlicku v listopadu 2004.
Červen 2005 - Zastupitelstvo Pardubického kraje znovu projednalo připravovaný územní plán kraje. Opět se přiklonilo k severní trase silnice R 35, proti které protestuje stále víc lidí.
Červenec 2005 - Ministr Šimonovský řekl, že silnice R 35 odvede významnou část aut z přetížené dálnice D 1 a musí být postavena co nejrychleji. Pokud by se zahájení prací na stavbě silnice R 35 mělo zdržet, vláda začne zvažovat rozšíření dálnice D 1 o další dva jízdní pruhy.
 
- Vítězslav Dittrich -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010