<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Mýto chce obchvat. Co nejrychleji
Mladá fronta DNESVydáno 28. července 2005
 
Nepřetržitý proud aut valící se Vysokým Mýtem, hluk a zápach. Jako na smilování čeká město na obchvat, který by vedl dopravu mimo centrum. Územní řízení o jeho výstavbě by mohlo začít již letos nebo příští rok.

Vysoké Mýto
- Vysokomýtská radnice se s pardubickým Ředitelstvím silnic a dálnic dohodla, že práce na plánovaném obchvatu budou pokračovat i po rozhodnutí krajského zastupitelstva. To rozhodlo, že rychlostní komunikace R 35, na jejíž trase závisí konečná podoba obchvatu, povede okolo Vysokého Mýta. „Ředitelství silnic a dálnic slíbilo, že neprodleně začne projednávat územní řízení. V ideálním případě by to mohlo stihnout ještě letos, ale počítejme spíš s počátkem příštího roku. Pokud budeme optimisté a budeme počítat s tím, že se nevyskytnou žádné zádrhele, stavba by určitě mohla začít ještě v této dekádě,“ řekl místostarosta Vysokého Mýta Martin Krejza.

Pro obyvatele Vysokého Mýta by byl obchvat vysvobozením. „Průjezd aut přes město se za poslední léta hodně zvětšil. Obchvat měl už dávno stát. Na neoznačených místech je problém přejít, natož silnici přejet autem. Navíc většina řidičů ani nedodržuje rychlost. A zápach? Samozřejmě je to cítit, když přes město přejede tisíc aut za den,“ postěžovala si například Zdeňka Pavlíková z Vysokého Mýta.

Zahájení stavby obchvatu komplikují spory o trasu rychlostní komunikace R 35. Přestože v červnu krajské zastupitelstvo rozhodlo o její severní variantě, která povede okolo Vysokého Mýta, její odpůrci se stále snaží o prosazení varianty jižní. „Na schůzce se zástupci Vysokého Mýta, projektanty a zástupcem ministerstva dopravy jsme se dohodli na tom, že budeme pokračovat. Rozhodovali jsme se o tom, jestli obchvat bude čtyřproudový nebo dvouproudový. V tuto chvíli počítáme se severní variantou, takže i s obchvatem s dvouproudovou silnicí. Pokud by se situace změnila, nebude to problém. Obchvat pak bude součástí jižní varianty rychlostní komunikace. Takže jsme schopni reagovat na obě možnosti vedení "pětatřicítky". V tuto chvíli se snažíme maximálně urychlit projednávání územního řízení,“ řekl Bohumil Vebr, ředitel pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic. Další překážkou v plánech stavbařů se mohou stát ekologové.

„Nepředpokládáme, že by se ozvala ekologická sdružení nebo ochránci přírody, všichni měli možnost se k plánům vyjádřit a sdělit své připomínky. Zatím je v tomto směru klid a nemyslím, že by byl důvod, aby se to změnilo,“ podotkl Krejsa. Předpokládané náklady na obchvat se v tuto chvíli pohybují mezi šesti sty až šesti sty padesáti miliony korun.
 
- Petra Hrušová -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010