<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Peníze ušetřené za jih investujte do severu
Mladá fronta DNESVydáno 17. června 2005
 
Firgury šachovnice stále mění postavení, ale principy logiky se vytrácejí. Tak nějak mi připadala hra o rychlostní komunikaci R 35. Jednou severní, jindy jižní varianta. Opakovaně byly uvedeny výhody jižní varianty, rychlost výstavby, finanční úspora, ekologická kritéria. Naopak severní má opačné kvality. Ekonomické zatraktivnění oblasti severní trasy je spíše úsměvné. Okres Svitavy, kudy nyní vede hlavní tah na Olomouc, nevykazuje ekonomický prospěch. I přes tuto „výhodu“ je zde nejvyšší nezaměstnanost v kraji. Ekonomický růst je totiž závislý také na managamentu radnic a tradicích regionu. Politici by se měli zamyslet nad podporou drobného a středního podnikání z vlastních zdrojů, a to především v podhorských oblastech. Peníze ušetřené při výstavbě jižní trasy se mohou investovat do přivaděčů severně položených měst a na opravy silnic do podhorských a horských oblastí. Je tu i možnost, že nákladně postavená severní varianta bude méně využívaná než současná jižní trasa, která bude výhodnější a kratší. Pokud se bude stavět severní varianta, je to jen doklad nehospodárnosti politiky, která je zřejmě v zajetí betonářské lobby s latentní podporou angažovaných politických subjektů. Výsledkem bude devastace krajiny a efekt ekonomického přínosu severní části kraje může zůstat spíše jen přáním než splněným slibem.

Dopisy jsou redakčně kráceny.
 
- M. Randula, Moravská Třebová -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010