<- Novější článekPředchozí článek ->
 
R35 převezme zátěž dopravy z D1
Mladá fronta DNESVydáno 23. dubna 2005
 
Z vašich dopisů

Ochránci přírody Husího krku v Řetové se seznámili s podklady, které má k dispozici Krajský úřad Pardubického kraje k variantám komunikace R35. Podle nich dospěl i ministr dopravy ke stejnému názoru - že užitečnější pro stát, kraj i obce bude co nejrychlejší stavba jižní varianty. Velkou brzdou výběru nejvhodnější trasy R35 je především zaostalé myšlení představitelů České Třebové, podpořené povrchními argumenty zástupců obcí položených v severnějším cípu kraje. Voliči, kteří je zvolili, si však nezaslouží zhoršení životních podmínek zcela zbytečným zatažením intenzivní silniční dopravy do tohoto kopcovitého terénu. Vidiny zástupu investorů, hrnoucích se právě sem, jsou planými představami současného zastupitelstva města. Přestože stát již deset let investuje do mnoha průmyslových zón v blízkosti hlavních dopravních silničních tahů, mnohé dosud zejí prázdnotou. Přiblížení plánovaného odlehčovacího tahu R35 přetížené dálnice D1 z Prahy do Brna co nejvíce k Ústí nad Orlicí a České Třebové by bylo strategicky špatné rozhodnutí. Po více než třiceti letech provozu bude doprava na D1 omezena a po deset let trvajících oprav odkloněna právě do koridoru R35. Mít za humny silnici, po které projedou desetitisíce vozidel za den, je pro normálního občana nepřijatelné. Jenže starostové a zastupitelé měst severní části Ústeckoorlicka preferují okamžité politické vítězství v boji o koridor R35 před dlouhodobě udržitelným životním prostředí pro svůj region. Za cenu takzvaně přímého propojení s centrem se ženou slepě do víru smogu a hluku namísto rozvíjení klidových zón, které budou stále vzácnější.

Dopisy jsou redakčně kráceny
 
- Božena Štaudová, Ochránci přírody údolí Husího krku -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010