<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Radnice na severu maskují neschopnost
Mladá fronta DNESVydáno 11. dubna 2005
 
Ochránci přírody Husího krku v Řetové jsou přesvědčeni, že velkým otazníkem při výběru nejvhodnější trasy R 35 bude samostatnost rozhodování regionálních zastupitelů. Z dosavadních kontaktů s nimi vyplývá, že se zřejmě opět bude rozhodovat politicky pod tlakem větších měst na severu kraje. Bude se rozhodovat mezi severní a jižní variantou, to znamená mezi kontroverzním vedením kopcovitým terénem Ústeckoorlicka, anebo mezi průjezdem přirozenou, urbanisticky vhodnější oblastí Litomyšlska. Evropská i státní síť dálnic a rychlostních silnic s dostavbou celého úseku na našem území počítá kolem roku 2015. To znamená začít s přípravou stavební dokumentace a s dílčími stavebními pracemi poměrně brzy. Dnešní papírové provedení severní varianty je z mnoha hledisek značně zastaralé. Jako lepší silnice I. třídy, s množstvím omezení rychlosti, nesplňuje funkci páteřní tranzitní silnice pro kamionovou dopravu budoucnosti. Proto je odbornými posudky zpochybněna. Navíc je vedena nově přes deset obcí, které necitlivě křižuje sem a tam, aby se přiblížila co nejvíce k Ústí nad Orlicí a pak přímo do České Třebové. Odtud je totiž největší politický tlak mít silnici takříkajíc za humny. Oba starostové tím chtějí zakrýt svoji neschopnost řešit dopravní situaci na I/14. Samozřejmě se obchvatu svých měst nemohou dočkat, když pro to nic nedělají a tvrdí občanům, že za ně vše vyřeší severní varianta R 35. Městské úřady tím zakrývají jen vlastní nečinnost. Ochránci přírody Husího krku v Řetové jednoznačně odmítají vedení tranzitního koridoru dálnice podle severní varianty z politických důvodů. Spoléhají na zodpovědnost krajských poslanců při hlasování, kteří vezmou v úvahu zejména možnost urychlení výstavby v prostoru jižního koridoru. I stát dal jasně najevo, že bude investovat jen do řešení, které bude ekonomicky a uživatelsky jeho zájmům vyhovovat. Většina krajských zastupitelů je současně starosty nebo místostarosty či členy místních zastupitelstev. Z toho plyne obtížnost jejich úkolu rozhodnout se na červnovém zasedání krajského zastupitelstva podle vlastního názoru o lepším technickém řešení koridoru rychlostní komunikace R 35.

Dopisy jsou redakčně kráceny
 
- Božena Štaudová, Ochránci přírody údolí Husího krku -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010