<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Severní variantu nelze obhájit
Mladá fronta DNESVydáno 07. dubna 2005
 
Nelze nereagovat na slova pana Musílka v MF Dnes ze 30. března 2005, která jsou důkazem toho, jak se na snahu o věcnou diskusi odpovídá arogancí a osočováním. Spor o R35 je zajímavý tím, že vzniklá sdružení chrání zájmy jak daňových poplatníků, tak motoristické veřejnosti před stavební lobby a politiky, pro které je "prošustrování" miliard maličkostí. Severní varianta je zpochybňována proto, že nikdo z jejích zastánců nedokázal odpovědět na následující otázky: Proč by měly být peníze daňových poplatníků čerpány na investičně nesrovnatelně náročnější variantu, která ve výsledku přinese delší jízdní doby a zvýšenou spotřebu pohonných hmot? Proč by se za tyto vysoké náklady měla stavět trasa s četnými úseky s omezenou návrhovou rychlostí, jak to vyplývá z projektu firmy Valbek a posudků MDČR a ČVUT, které tuto variantu nedoporučují? O kolik se výstavbou transitní komunikace v přímé blízkosti desetitisícových městeček sníží nezaměstnanost a vzroste jejich turistická atraktivita? Lze nárůst slibovaného blahobytu podepřít výsledky nějakých průzkumů? Proč chtějí někteří politici nutit čekat veřejnost desítky let na úplné zprovoznění severní varianty, když jižní varianta by se dala stavět etapovitě a motoristé by mohli již zhotovené úseky průběžně využívat? Pan Musílek tvrdí, že mlčící většina severu podporuje stavbu dálnice. Ptám se , proč se radní města Česká Třebová v této zásadní otázce neodvážili uspořádat referendum? Snaha o prosazení severní varianty je dalším hazardem s veřejnými prostředky.

Dopisy jsou redakčně kráceny
 
- Ondřej Volc, dopravní inženýr -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010