<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Záznam z jednání v budově KÚ Pardubického kraje ve věci: "Příprava memoranda ke koridoru R 35".
Krajský úřad Pardubického krajeVydáno 04. dubna 2005
 
Záznam z jednání, konaného dne 4. 4. 2005 v kanceláři 1. náměstka hejtmana pana ing. Romana Linka v budově Krajského úřadu. Pardubického kraje ve věci: "Příprava memoranda ke koridoru R 35".

Jednání byly přítomni:

Ing. Jiří Kubínek, náměstek ministra - MD ČR
Ing. Ondřej Jašek, ředitel odboru strategie - MD ČR
Ing. Vladimír Vorel, ředitel úseku výstavby - ŘSD Praha
Ing. Bohumil Vebr, ředitel správy - ŘSD Pardubice
Ing. Roman Linek, 1. náměstek hejtmana - Pardubický kraj
Ing. Ivo Toman, náměstek hejtmana - Pardubický kraj
Ing. Pavel Kalivoda, vedoucí OSRK - KrÚ Pk
Ing. Bohumil Burdych, OSRK OÚPSŘ - KrÚ Pk

Jednání zahájil 1. náměstek hejtmana Roman Línek konstatováním, že dnešní pracovní setkání navazuje na závěry jednání u ministra Šimonovského, kterého byl společně s hejtmanem Michalem Rabasem přítomen a kdy ministr sám odkázal na vhodnost určitého společného memoranda, které by bylo k dispozici před hlasováním o obsahu Souborného stanoviska s pokyny pro dokončení územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje (dále SS ÚP VÚC Pk). Hlasování se předpokládá dne 16. 6. 2005. Přítomní dnešního jednání se stávají členy pracovní skupiny, která na cca třech postupných jednáních bude reagovat na současné poznání problémů, týkajících se vedení koridoru R 35 Pardubickým krajem a pokud možno připraví určitý text memoranda, které bude dáno k dispozici zastupitelům před vlastním rozhodnutím dalších kroků. Bylo zdůrazněno, že hlavním cílem je akcelerace výstavby rychlostní silnice R 35 v celé délce na území Pardubického kraje.

Úvodem bylo konstatováno, že toho času nejdůležitější první etapa, křižovatka Sedlice - Opatovice nad Labem, má platné územní rozhodnutí. Nejbližší investorské kroky však svazuje nedostatek finančních prostředků. Druhá etapa, úsek Opatovice - Zámrsk, byla výrazně dotčena vymezováním prvku NATURA 2000 - ptačího území Komárov. Střet se podařilo vyřešit, ptačí území je od 31. 12. 2004 vyhlášeno nařízením vlády (SZ, částka 232) tak, že umožňuje vedení koridoru východně od obce Časy a je tak stále v souladu s platným ÚP VÚC HPSRA. Pokračování investorské přípravy tak není narušeno. Poněkud opožděné se jeví dosud neukončené projednávání hodnocení vlivů stavby na životní prostředí.

Třetí etapa, vedení koridoru od Zámrsku po východní hranici kraje, je hlavním předmětem projednávaného SS ÚP VÚC Pk. V závěru roku 2004 byla ze strany MD ČR vyslovena připravenost ke změně původního striktního požadavku na severní trasu R 35, dne 16. 2. 2005 sdělilo MD ČR písemně, že mění své stanovisko a požaduje zapracovat do návrhu ÚP VÚC Pk jižní variantu.

Do následné diskuse se zapojili všichni přítomní. Všichni jsou si vědomi, že schvalující orgán je jen jeden - Zastupitelstvo Pardubického kraje a že tedy přes veškerou odbornou argumentaci bude vždy dost podstatná součást rozhodování v rovině politické. Přesto je důležité a mělo by být stále zdůrazňováno, že nikdo není proti potřebnosti této rychlostní silnice, že její význam a nenahraditelnost není prognózou budoucnosti, ale realitou dneska. Proto je hlavní motiv nového přístupu MD ČR i přístup dalších zainteresovaných stran dán prioritou rychlosti a realizovatelnosti stavby, tedy pokud možno schopnosti eliminovat již předem možné konflikty pří povolování stavby. Byla diskutována i celková dopravní dostupnost území ve východní polovině kraje v kontextu s "přivaděči" k severní či jižní trase. Vzalo se na vědomí i to, že v čase mediálního zdůrazňování "přechodu na jižní variantu" se začínají objevovat obranné reakce některých malých obci i na jižní trase.

Závěrem bylo shrnuto:

1.) Další jednání pracovní skupiny se uskuteční ve dnech 25. 4. a 16. 5. 2005, vždy v Pardubicích v kanceláři 1. náměstka hejtmana,

2.) Všichni přítomni si promyslí svá doporučení pro možná opatření na silniční síti nižší kategorie pro vedení koridoru R 35 jižní trasou. (OSRK připraví grafický podklad se zvýrazněním současného rozsahu návrhů.)

3.) OSRK připraví informace o dosud známých reakcích jednotlivých dotčených obcí pro obě varianty.

4.) ŘSD Praha zajistí dopracování úseku Zámrsk - Litomyšl do kvality vyhledávací studie, tedy do měřítka 1 : 10 000. Znovu prověří možné slabé stránky v environmentálním hodnocení (ve spolupráci s RNDr. Andělem) a případně se znovu vyjádří k ekonomickému hodnocení konkurenčních variant.

5.) MD ČR připraví zdůvodnění celorepublikového významu R 35 a přímých vazeb na absorpční kapacitu D 1 v nejbližších letech.

6.) RSD Pardubice vyhodnotí časové a technické vazby mezi probíhající přípravou obchvatu Vysokého Mýta a jižní trasou R 35 (použitelnost EIA, uskutečněněných výkupů pozemků a případných dalších souvislostí) a podá o tom informaci.

 
- Ing. Bohumil Burdych, KÚ Pardubického kraje -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010