|
<- Novější článek | Předchozí článek -> | | Jižní varianta je lepší
| Mladá fronta DNES | Vydáno 02. března 2005 | | Již před čtyřiceti lety byla z Hradce Králové plánována prostředkem kraje dálnice D 35. V roce 1993 však byla dálnice zredukována jen na rychlostní silnici s nižšími technickými parametry. Do návrhu územního plánu Pardubického kraje je zakreslena téměř desítka variant této páteřní tranzitní komunikace. Z původní rovné trasy dálnice D 35 se stala dnešní velmi klikatá severní varianta R 35, která o pár kilometrů se přibližuje k sídlům na Orlickoústecku, a tak zejména zastupitelům měst Ústí nad Orlicí, České Třebové a Lanškrouna splňuje představy o tom, že bývalé okresní město musí mít exkluzivně nejbližší přístup k této silnici. Navrhovaný jižní koridor R 35 plně splňuje tranzitní účel a počítá s využitím sítě obslužných silnic II. třídy. Ochránci přírody údolí Husího krku v Řetové podporují jednoznačně vedení tranzitního koridoru dálnice otevřenou krajinou kolem Litomyšle a Svitav proto, že bude skutečnou rychlostní silnicí, bude přitom levnější a jednodušeji stavebně realizovatelná. Věříme, že šetrnější k přírodě budou při hlasování i krajští poslanci.
Dopisy jsou redakčně kráceny | | - Božena Štaudová, Ochránci přírody údolí Husího krku
- | | <- Novější článek | Předchozí článek -> | | |
|
|
|
|