<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Jižní varianta je lepší
Mladá fronta DNESVydáno 02. března 2005
 
Již před čtyřiceti lety byla z Hradce Králové plánována prostředkem kraje dálnice D 35. V roce 1993 však byla dálnice zredukována jen na rychlostní silnici s nižšími technickými parametry. Do návrhu územního plánu Pardubického kraje je zakreslena téměř desítka variant této páteřní tranzitní komunikace. Z původní rovné trasy dálnice D 35 se stala dnešní velmi klikatá severní varianta R 35, která o pár kilometrů se přibližuje k sídlům na Orlickoústecku, a tak zejména zastupitelům měst Ústí nad Orlicí, České Třebové a Lanškrouna splňuje představy o tom, že bývalé okresní město musí mít exkluzivně nejbližší přístup k této silnici. Navrhovaný jižní koridor R 35 plně splňuje tranzitní účel a počítá s využitím sítě obslužných silnic II. třídy. Ochránci přírody údolí Husího krku v Řetové podporují jednoznačně vedení tranzitního koridoru dálnice otevřenou krajinou kolem Litomyšle a Svitav proto, že bude skutečnou rychlostní silnicí, bude přitom levnější a jednodušeji stavebně realizovatelná. Věříme, že šetrnější k přírodě budou při hlasování i krajští poslanci.

Dopisy jsou redakčně kráceny
 
- Božena Štaudová, Ochránci přírody údolí Husího krku -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010