<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Jste již rozhodnuti? Jak byste hlasovali?
Orlické novinyVydáno 26. února 2005
 
Ústecko - Zásadním momentem v rozhodování o R 35 mělo být březnové jednání zastupitelstva Pardubického kraje. Podle posledních informací však bylo toto rozhodování o "severu" nebo "jihu" přesunuto na červen. Přesto jsme se některých zástupců Ústecka v kraji zeptali, jak by hlasovali.

IVO TOMAN, Choceň:
"Ctím rozhodnutí zastupitelstva kraje z prosince 2003 věnovat větší pozornost severní variantě, mělo by jít o obslužnost celého kraje. Svitavsko je modernizovanou silnicí I/35 již obslouženo, zbývá tudíž Orlickoústecko. Kdybychom nyní odhlasovali jižní variantu, zastaví se práce na obchatu Vysokého Mýta, ty ale oddálit nelze, v Mýtě je hrozná dopravní situace. Severní varianta má řadu kritiků a nepřátel, nevím, zda by jich neměla jižní trasa také tolik, kdyby na ní práce byly tak daleko jako na severní. Kdyby se hlasovalo dnes, jsem pro severní trasu právě z těchto důvodů."

PETR ŠILAR, Letohrad:
"Moje stanovisko je neměnné. Budu znovu hlasovat pro jižní variantu. Důvody jsou stále stejné. Je to trasa, která je ohleduplnější k životnímu prostředí, je ekonomičtější a řeší problém rychlostní komunikace. Jsem rád, že se debata kolem jižní varianty znovu otevřela, protože jsme na ní hodně dělali. Nejsem ten, kdo by často měnil názory."

LADISLAV TÓTH, Králíky:
"Hovořit v tuto chvíli o tom, jak budu hlasovat, by bylo spíše o pocitech. Podle informací z ministerstva dopravy se vypracovává studie jižní varianty R 35, která by měla mít stejnou úroveň jako studie varianty severní. Až budou tyto dvě studie na stejné úrovni vedle sebe položeny, bude možné hledat klady a zápory obou a rozhodnout se. Osobně jsem rád, že se otázka jižní varianty rychlostní komunikace R 35 znovu vrátila do hry. Má určitě i klady, tedy nejen zápory, které se už dlouho prezentovaly. Předpokládám, že hlasování bude hodně těsné. I když jsem ze severní části okresu, chápu, že jižní varianta R 35 má svá pozitiva. K problému se už vyjádřilo minulé zastupitelstvo, mělo k tomu určitě nějaké důvody. Celá problematika R 35 se ale posunula trochu jinam, současné zastupitelstvo možná bude mít jiný náhled."

JAROSLAV ZEDNÍK, Česká Třebová:
"Jsem rozhodně pro severní variantu - alternativu tunelem, a to z těchto důvodů: R 35 je páteřní komunikací Pardubického kraje a z logiky věci by měla propojovat dvě centra, tedy Pardubice a Chrudim s Českou Třebovou a Ústím nad Orlicí. Ministerstvo životního prostředí se vyjádřilo pro obě varianty bez závad, proto jsou pro mne jakékoli ekologické aktivity neodůvodnitelné. Hovoří se i o ceně, ale nikdo už neřekne, že jižní variantu prodraží dálniční přivaděč do lokality Česká Třebová, Ústí. Komunikace také zajistí rozvoj severní části Pardubického kraje a odvede hlavní dopravu z České Třebové."

MARTIN KREJZA, Vysoké Mýto:
"Jsem pro to, aby se neustupovalo od severní varianty, protože se na ní už ledacos udělalo. Zároveň si však myslím, že by se do územního plánu kraje měla přidat i jižní varianta. Jedná se totiž o záměr na řadu let dopředu, není možné rozhodnout hned, takže se domnívám, že se mezitím ,vychytají mouchy u obou variant a pak se prokáže, která je pro Orlickoústecko lepší."

JAN ŠEBRLE, Lanškroun:
"Znovuotevření diskuze zapříčinila především změna postoje ministerstva dopravy. To musíme respektovat, protože ministerstvo bude stavbu financovat. Osobně jsem i nadále pro severní variantu, kterou považuji za smysluplnější. Zajistí našemu průmyslovému regionu dopravní obslužnost, která tu chybí. Jižní varianta by podle mne představovala jen další novou silnici vedle již existující slušné komunikace. To by nic neřešilo, snad jen zrychlení tranzitu. Ekologické i ekonomické problémy, na něž je poukazováno u severní varianty, považuji za řešitelné, podobné by se jistě objevily i u varianty jižní. Pokud jde o financování, mnohdy se musí zvolit i dražší řešení, abychom dosáhli toho, co potřebujeme."
 
- kol. -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010