<- Novější článekPředchozí článek ->
 
O trase R35 nesmí rozhodovat politika
Mladá fronta DNESVydáno 16. února 2005
 
Je zajímavé sledovat kromě odborných jednání o silnici R 35 také reakce veřejnosti. Zejména na Ústeckoorlicku je zřejmé, že k oponentům severní varianty se přidává stále více rozumných lidí, kteří chápou tuto důležitou spojku, vedoucí přes Pardubický kraj, jako páteřní tranzitní dálnici. Stále více obyvatel sousedících přímo s navrhovanou severní trasou si také dovede představit, že přímější jižní trasa představuje větší uživatelskou hodnotu, jak pro samotnou dálkovou dopravu, tak pro kraj. Dopravní vazby uvnitř kraje by měly řešit silnice 1. třídy, nikoliv spojka s evropskou sítí rychlostních komunikací R 35, určená prioritně pro tranzitní dopravu. Oprávněné námitky občanských sdružení se potvrdily a ukazuje se, že rozhodnutí minulého krajského zastupitelstva o pokračování severním koridorem se stalo úzkým místem trasy R 35 i v návaznosti na dokončenou dálnici D 11. Utkvělým představám o vyřešení obslužnosti prostřednictvím severní varianty věří dnes hlavně starostové měst Ústeckoorlicka. Nepřipouští si zhoršení technických a ekologických podmínek provozu, kterými se musí vedle vyšších nákladů na stavbu a údržbu zaplatit za to, aby se silnice složitým způsobem co nejvíce přiblížila k jejich sídlům. K názoru, že úzká místa je potřeba na tranzitních tazích odstranit, dospělo již i Ministerstvo dopravy. Ochránci přírody údolí Husího krku oceňují, že se jednání o výběru nejvhodnější trasy R 35 konečně dostává na odbornou úroveň. Schvalování územního plánu Pardubického kraje by nemělo být výsledkem politického nátlaku některých silnějších regionů, ale odborným vysvědčením nového krajského zastupitelstva.

Dopisy jsou redakčně kráceny
 
- Božena Štaudová, Ochránci přírody údolí Husího krku -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010