<- Novější článekPředchozí článek ->
 
R35: jih je lepší, ale mysleme i na sever
Mladá fronta DNESVydáno 08. února 2005
 
V příloze MF DNES pro Pardubický kraj jsem si se zájmem přečetl všechny články týkající se R35 a rozhodl jsem se reagovat v anketě "Sever nebo jih?". Osobně se domnívám, že pokud ministerstvo dopravy (konkrétně ministr Šimonovský) začalo podporovat jižní variantu, zvítězil zdravý rozum. Každý soudný člověk, pokud odhlédne od regionálních zájmů a lobbingu, musí souhlasit s tím, že jižní varianta je nejvýhodnější z hlediska přírody, nároků na řešení i financí. Škoda, že politikům trvalo tak dlouho, než to pochopili, přestože občanská sdružení a obce na to upozorňovaly již dlouho. Mám však obavu z reakce některých obcí ležících na jižní trase. Na začátku projednávání byla totiž tato varianta vnímána jako "vysvobození", protože stávající silnice I 35 často procházela přímo obcemi, kdežto jižní pro ně znamenala vyřešení obchvatů. Dnes již mnohé obchvat mají (nebo se má brzy stavět) a jižní varianta tak bude znamenat pouze přivedení další dopravy do jejich těsné blízkosti. Proto by bylo lépe, kdyby již od počátku byla rekonstrukce silnice I 35 pojata jako příprava pro R35 se vším, co s tím souvisí. Snaha některých měst (Ústí nad Orlicí, Česká Třebová, Lanškroun) přiblížit R 35 co nejvíce je pochopitelná, protože tato část kraje nemá plnohodnotné dopravní napojení. Ale jistě by se našlo řešení, pokud by ministerstvo zaručilo těmto městům obchvaty a přivaděče. Místo toho náměstek ministra dopravy tvrdil, že například Česká Třebová nebude mít nikdy!! obchvat, pokud nebude realizována severní varianta R35. Doufám, že rozhodnutí pana ministra je definitivní a že ho budou respektovat i krajští zastupitelé.

Dopisy jsou redakčně kráceny
 
- Jan Smola, starosta obce Semanín -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010