<- Novější článekPředchozí článek ->
 
Dálnice na Moravu? Hlavně co nejrychleji, říkají lidé v kraji
Mladá fronta DNESVydáno 26. ledna 2005
 
Ústí nad Orlicí, Litomyšl - Většina lidí na východě Pardubického kraje by jižní variantu silnice R 35 uvítala. Líbí se jim, že by byla hotová dříve a nestála by tolik peněz. Někteří hodnotí i to, že bude ušetřena příroda a že občanská sdružení svou aktivitou zvítězila nad betonářskou lobby. Rozčarovaní jsou jen starostové měst na Ústeckoorlicku. Vadí jim, že region zůstane nadále odříznutý od zbytku kraje a jsou odhodláni prosadit přivaděč ke svým městům.

Václav Koukal, starosta Svitav
Jižní varianta je levnější, rychlejší, a pro region důležitější, i když hlavní funkce silnice bude tranzit. Celý problém sklouzl k tomu, že by mohla obsloužit sever kraje. Byly by tam ale úseky, kde by se nemohlo jet maximální rychlostí, navíc v zimě by kamiony v kopcích dopravu brzdily.

Jaroslav Zedník, starosta České Třebové
Severní varianta, kterou podporujeme, mi přijde logická jako spojení dvou center v rámci kraje. Navíc by přímo navazovala na železniční uzel. Pokud bude realizována jižní varianta, budeme dělat vše, aby byl napojen dálniční přivaděč k souměstí Česká Třebová - Ústí nad Orlicí.

Jan Janeček, starosta Litomyšle
Zdali se vybere severní nebo jižní varianta silnice R35 jsem od začátku chápal jako záležitost politického rozhodnutí. Nakonec jsme byli smíření i se severní variantou. Oficiálně ještě nic nevíme. Pokud to ale bude jižní varianta, budeme jen rádi.

Michal Rabas, hejtman Pardubického kraje
Obě varianty jsou možné, ale v současné chvíli je vybrána ta severní. Nemohu proto dělat nic jiného, než usnesení ctít, a předpokládám, že totéž udělá vicehejtman Línek. Oba dva jsme hlasovali pro stejnou variantu. Nemohu po třech letech změnit názor na základě jednoho jednání.

Martin Košťál, starosta Lanškrouna
Jižní varianta mě bude mrzet, protože sever kraje zůstane odstrčen. Ale máme hlavně zájem na tom, aby to bylo co nejdříve. Počítám však, že to bude trvat patnáct let i více. Kdyby již existovala R 35, tak by byli v Praze za dvě hodiny i lidé z Šumperka, Zábřehu a Mohelnice.

Josef Ošťádal, starosta Moravské Třebové
Moravská Třebová podpořila jižní variantu. Z hlediska dosažitelnosti nám je to jedno, spojnice obou variant bude ležet pět kilometrů od města. Rozhodující je ale cena. Šest miliard, to v rozpočtu jen tak nenajdete. Druhá věc je rychlost výstavby. Jižní varianta je z těchto hledisek lepší.

Jan Linhart, předseda krajské organizace Strany zelených
Byl by to úspěch i řady občanských a ekologických aktivit. Jižní varianta je jednak šetrnější k přírodě, jednak se postaví s nižšími náklady. Měli jsme v našem volebním programu do krajských voleb, že preferujeme jižní variantu. Vítám to, že zvítězil zdravý rozum nad betonářskou lobby.

Rudolf Černý, generální ředitel Karosy Vysoké Mýto
Pro občana Vysokého Mýta není volba trasy až tak důležitá, je dosažitelná v obou případech. Tah silnice kolem města v jižní variantě je však lepší. Hlavní je, aby to netrvalo dalších dvacet let. V severní variantě je více tunelů a mostů, což by stavbu jistě protáhlo.

René Habrman, předseda ekologického sdružení A 21 Polička
Polička leží stranou od obou plánovaných variant. Jižní varianta silnice by ale byla pro přírodu příznivější. A také pro státní peněženku. Nebude tam muset být tolik tunelů a mostů. Severní obce protestovaly, uvidí se, jak budou reagovat obce, přes které by vedla jižní varianta.
 
- vav -
 
<- Novější článekPředchozí článek ->
 

Copyright © Děti Země Brno
Poslední úprava 07/03/2010