Česká Třebová - Tisková zpráva občanského sdružení Zelený kohout vydaná před několika dny se opět věnuje
severní variantě komunikace R 35, tentokrát její případné trase po mostě přes městskou část Lhotka. Podle členů
sdružení se tato noční můra, jak trasu nazývají, kvůli zanesení varianty do územního plánu města pomalu stává
skutečností. Na jaře roku 2003 zastupitelé města přijali usnesení, že podporují pouze variantu vedoucí tunelem pod
vrchem Kozlovec a následně po polích od Ústí nad Orlicí směrem k obci Rybník. Krajští zastupitelé ale v prosinci 2003
dali zelenou právě vládní varintě R 35 přes Lhotku a nový územní plán města proto musí tuto variantu akceptovat,
vysvětlují členové sdružení v tiskové zprávě. Ve včerejším vydání jednoho celostátního deníku se starosta Jaroslav
Zedník vyjádřil v tom smyslu, že trvá na usnesení zastupitelstva z jara roku 2003, které souhlasilo s vedením silnice
mimo katastr města tunelem. "Od počátku bylo zřejmé, že tunelová alternativa má malou šanci na úspěch a pokud se na
kraji jedná o severní variantě, počítá se pouze s původní trasou právě přes Lhotku," říká Radim Lána ve zprávě.
"Snaha města proto dle sdružení Zelený kohout nahrává zastáncům severní varianty R 35. Česká Třebová je totiž důležitý
bod této trasy a pokud bude mít ve svém územním plánu trasu zanesenou, rychlé realizaci R 35 to velmi pomůže," citujeme
zprávu. |